Lipsa transparenței în modul în care sunt folosiți banii publici permite partidelor să cumpere vizibilitate și influență, transformând mass-media într-un teren de luptă politică, conform Revista22.
După campania prezidențială din primăvara anului 2025, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a avut bătaie de cap cu cheltuielile suspecte ale AUR pentru promovare în presă. Snoop.ro dezvăluie că din cele 69 de milioane de lei cheltuite, AUR a direcționat 23,4 milioane de lei către canalul de televiziune Realitatea Plus, 9 milioane lei în primul tur și 14,4 milioane lei în al doilea.
„Pe 12 mai 2025, pentru emisiunile dintr-o singură zi, televiziunea a încasat aproape 1.000.000 de euro de la AUR și George Simion”, arată ancheta Snoop. Contractele au fost semnate cu DBV Media House, deținută de PHG Media Invest, aparținând soției patronului Realitatea Plus, Daniela Păcuraru.
Sumele au avut ca scop promovarea lui George Simion, candidat la prezidențiale. AEP a constatat însă că Simion sau delegații săi nu erau prezenți în emisiunile Realității Plus, unde subiectele erau diverse. De regulă, postul factura o întreagă emisiune fără legătură cu scopul contractului, promovarea candidatului Simion. De exemplu, pentru o singură ediție a emisiunii „Culisele Statului Paralel”, unde George Simion nu a fost prezent, Realitatea Plus a încasat 450.000 de lei. AEP a decis să nu recunoască aceste cheltuieli nejustificate și nu a decontat 17 milioane de lei.
Comtinuarea, pe Revista22.
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!



