Ce poți face dacă ți-ai pierdut buletinul

Data:

Fie că ne-a fost furat portofelul sau pur și simplu nu ne mai găsim buletinul, mulți dintre noi nu știm ce să facem pentru a obține un alt nou act de identitate.

Iată ce ne sfătuiesc autoritățile. În termen de 15 zile de la pierderea, furtul sau distrugerea actului de identitate, persoana fizică este obligată să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate. Conform Primăriei Sectorului 3 la prezentarea unității de evidență a persoanelor trebuie sa venim cu următoarele acte:

Acte necesare

– cererea pentru eliberarea actului de identitate

– actul de identitate și cartea de alegător, dacă este cazul

– certificatul de naștere și certificatul de căsătorie, după caz, original și copie

– certificatul/hotărârea de divorț, după caz, original și copie;   certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie

– certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original și copie;

– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu și, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință, original și copie

– dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul, sau pierderea, dacă este cazul

– un document emis de instituții sau autorități publice  pașaport, permis de conducere, legitimație de serviciu, livret militar ori diplomă de absolire a unei insituțții de învățământ, cu fotografie de dată recentă, original și copie

– chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate

Unde mergem dacă ne-am pierdut buletinul

În momentul realizării că ne-am pierdut buletinul, trebuie să mergem la secția de poliție la care suntem arondați sau la unitatea de evidență a populației și să declarăm pierderea actului de identitate. Apoi va trebui să completăm o cerere pentru eliberarea actului. Cererea se depune personal, iar actul de identitate se eliberează titularului.
În situația cetățenilor români care au domiciliul în România și se află temporar în străinătate, eliberarea cărții de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din țara în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberată, respectiv depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate și/sau ridicarea actului de identitate.
Cetățenii români aflați în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv.
Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetățeniei și domiciliului, necesare eliberării actului de identitate, se prezintă în original și copie.

Citește și: Primarul din Slatina, Mario De Mezzo, a ratat nouă proiecte cu finanţare europeană vitale pentru oraș

Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(FOTO: Gândul.ro)

spot_imgspot_img
Iasmina Scutaru
Iasmina Scutaru
Iasmina Scutaru este studentă în anul II la specializarea Jurnalism din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din București. Aria sa de interes se învârte în jurul temelor sociale, politice si culturale dar cu o deschidere spre orice subiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Ultimele știri

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Pentru a fi la curent cu cele mai recente știri, oferte și anunțuri speciale.

Mai multe articole similare
Related