Potrivit datelor furnizate de USLIP Iași, mai mult de jumătate dintre dasacălii care au semnat tabelele de participare la boicot au declarat că se vor alătura inițiativei, însă raportat la numărul total de cadre didactice din județ procentul scade la 20%.
Sindicatele din învățământ au înaintat cu o săptămână înainte de începerea anului școlar 2025-2026 indicații cu privire la boicotarea activității de predare începând cu data de 9 septembrie, însoțite de tabele ce urmau să fie semnate de profesorii din școli, membri ai unui sindicat. Astfel, datele oferite de oficialii din sindicate reprezintă singura unitate de măsură a dimeniunii boicotului.
Potrivit liderului USLIP Iași, Laviniu Lacustă, „55% dintre profesori s-au alăturat opțiunii de a boicota actul de predare”, însă procentul face referire doar la cadrele didactice care au semnat respectivele tabele. Prin urmare, dacă ne referim la numărul total al cadrelor didactice din județul Iași, numai aproximativ 20% și-au exprimat dorința de a participa la boicot prin semnarea respectivelor tabele. Însă, așa cum a subliniat și președintele sindicatului ieșean, nu se cunoaște dacă cei care au semnat că vor participa la boicot au și făcut acest lucru în realitate.
„Noi avem niște tabele cu semnăturile acestora, însă nu știm efectiv ce se întâmplă la oră. E foarte dificil să știm ce se întâmplă la ore. Pe statistica pe care noi o avem din ceea ce ni s-a trimis din școli, în jur de 55% dintre profesorii din județul Iași au venit cu opțiunea de a boicota actul de predare, adică să meargă la ore, dar să nu predea lecția. Ce s-a întâmplat efectiv în interiorul claselor nu știm cu acuratețe maximă și nu cred că poate ști nimeni, fiindcă e un volum foarte mare de persoane”, a declarat Laviniu Lăcustă pentru „Ziarul de Iași”.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Citește și: Raportare în plină criză la Ministerul Educației
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)