Uber anunță desființarea serviciului de ride-sharing în România. Prin acest serviciu, mai mulți pasageri puteau să meargă cu aceeași mașină și să împartă prețul. Măsura a intrat în vigoare de la 10 ocotmbrie 2025, relatează Economica.
UberXShare a fost introdus în România cu un an în urmaă (februarie 2024) pentru a încuraja deplasarea sustenabilă, prin reducerea numărului de autoturisme.
Compania a declarat că acest serviciu reprezintă și o alternativă mai puțin costisitoare pentru cursele obișnuite.
„Accesibilitatea prețurilor este importantă în luarea deciziilor legate de transport – mai ales atunci când inflația și costurile de trai sunt în creștere. Oferind produse accesibile ajută nu doar călătorii, ci contribuie și la crearea unui ecosistem de transport multimodal accesat de mai mulți oameni – de la ridesharing la micro mobilitate și până la transport public”
Uber prestează servicii în 31 de orașe: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași, Constanța, Oradea, Craiova, Ploiești, Pitești, Galați, Brăila, Sibiu, Buzău, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Arad, Târgu Mureș, Baia Mare, Târgoviște, Suceava, Satu Mare, Botoșani, Tulcea, Focșani Bistrița și, acum, Târgu Jiu, Drobeta-Turnu Severin, Reșița și Slobozia.
Motivele din spatele închiderii
În luna septembrie, o analiză de risc fiscal a Direcției Generale Anti Fraudă, DGAF, a declanșat o serie de controale ANAF a operatorilor de transport alternativ.
Concluzia ANAF: companiile de ride sharing au creat un prejudiciu de 175 de milioane de lei statului român. Principalele modalități de evitare a obligațiilor fiscale au fost: omisiunea înregistrării, muncă subdeclarată, contracte de comodat fictive sau nedeclararea veniturilor.
De asemenea, ANAF a descoperit un număr relevant de mașini care nu aveau aparate de marcat electronice fiscale (a căror dotare este obligatorie), deși veniturile erau încasate.
„Prin acest comportament evazionist sunt afectate atât realizarea veniturilor bugetare, cât şi persoanele fizice care ar trebui să aibă calitatea de salariat (conducător auto), prin privarea de dreptul la protecţie socială, respectiv de a beneficia de asigurările sociale de sănătate şi de dreptul la pensie. Legislaţia din domeniul transportului alternativ reglementează calitatea de conducător auto, care poate fi doar titular, respectiv angajat al unui operator de transport alternativ (persoană fizică autorizată, întreprinderea individuală, întreprinderea familială sau persoana juridică deţinătoare a autoturismului cu care se efectuează transport alternativ)” a declarat ANAF pentru Digi24.
Citește și: LIVE: Eliberarea ostaticilor de către Hamas
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!