Varianta de trafic ușor de la Uricani costă de 3,5 ori mai mult decât valoarea estimată la momentul inițierii proiectului, în 2007. Și la varianta de ocolire Podu Iloaiei costurile vor fi mult mai mari, scrie Ziarul de Iași.
În vreme ce la Bihor continuă să curgă proiectele de infrastructură rutieră în jurul Oradiei, iar în sud, modernizarea căii ferate București-Craiova dublează drumul expres aflat în construcție, Iașul așteaptă la rând la guvern adoptarea a două hotărâri: pentru Varianta de trafic ușor de la Uricani spre Iași, respectiv pentru Varianta de ocolire Podu Iloaiei.
„Cele două obiective de investiții au fost cuprinse în două proiecte de hotărâri ale Guvernului care în prezent se află în stadiul promovării la nivel de Guvern” este răspunsul sec al ministrului Transporturilor la ultima interpelare adresată pe acest subiect, venită din partea senatorului ieșean Lucian Rusu. Practic, este același stadiu din luna iulie, când ministrul Ciprian Șerban îi răspundea unei interpelări similare, formulată de deputata de Iași Cristina Dascălu.
Centura de trafic ușor Uricani-Iași, care a mai trecut printr-o ședință de guvern în 2007, se pregătește de o nouă traversare a Executivului, la mai bine de 18 ani distanță, tot pentru adoptarea indicatorilor tehnico-economici. Acum, construirea celor 8,77 km de drum – inclusiv legătura și podul spre cartierul Dacia, cu un capăt pe str. Strămoșilor – este evaluată la un cost de 429,8 de milioane de lei.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)




