Festivalul Internațional „George Enescu” – săptămâna a 3-a, chiar și nehotărâții merită a doua șansă

Data:

Și în a treia săptămână sunt, paradoxal, unmissables unde mai sunt bilete. De ce spun asta, dar țineți secret, sunt spectacole chiar mai interesante decât unele pentru care s-au epuizat biletele. Greu de apreciat, depinde și fiecare ce caută sau când are timp.

7 septembrie, sala Radio, ora 13.00 !!!!!, ar trebui cumva să vă legați un șnur roșu la mână, pentru că așa ceva nu se poate lăsa să treacă pe lângă.

Mozart: Flautul Fermecat K. 620 opera în stare pură. Nu surogat, nu scurtături. Are tot ce-i trebuie. Muzica, soliștii, orchestra, montare (semi-staged).

Orchestra Deutsche Kammerphilharmonie Bremen și Chorwerk Ruhr, dirijor Tarmo Peltokoski. Din distribuție extrag doar câteva nume pentru care orice operatic și-ar tăia venele să-i audă pe aceeași scenă. Check this out: sopranele Elsa Dreisig și Kathryn Lewek, tenorul Mauro Peter și basul Manuel Winckhler. Întreaga distribuție e de vis. Pregătiți-vă să fiți cu adevărat fermecați.

Ora 19.30, Sala Palatului, la pupitrul orchestrelor reunite – Orchestra de tineret Gustav Mahler și Orchestra română de tineret – se va afla marele dirijor Manfred Honeck. În program Enescu, Simfonia concertantă în si minor pentru violoncel și orchestră op. 8, Bruckner: Simfonia nr. 9 în re minor WAB 109.

Un playlist de vis, dacă adăugăm și că la violoncel va fi Yo Kitamura, foarte tânărul câștigător de anul trecut al Concursului Internațional Enescu, unde a dominat finala, totul devine mai mult decât promițător.

8 septembrie, ora 20.00, Sala Palatului, una dintre orchestrele de top, Orchestra Simfonică Radio din Frankfurt, dirijată de superstarul Alain Altinoglu, alături de extraordinarul violonist Julian Rachlin vor aduce pe scenă furtunosul concert pentru vioară a lui Sibelius și din seria aniversară Șostakovici, Simfonia a 8-a, probabil, cea mai iubită pentru grandoarea sa. A doua seară, vioara se „transformă” în violoncel, violoncelul lui Gautier Capuçon, no introduction needed (sic!), pentru o întâlnire cu Edward Elgar și magnificul său concert în mi minor.

10, ora 20.00, și 11, ora 19.30, septembrie se preconizează un regal, ca întotdeauna cu Danielle Gatti la pupitru și Staatskapelle Dresden. Mahler, Simfonia a V-a, una dintre, dacă nu, cea mai grea, complicată simfonie a sa, piatră de încercare pentru orice dirijor. Dar numai cei mai mari pot trece testul. Și Gatti este unul dintre puținii acei dirijori. O instrumentație cărnoasă, corpolentă, mai lungă decât în mod curent, dar acesta era Mahler, simfoniile lui sunt adevărată hrană pentru aparatul auditiv uman.

Beethoven, Simfonia a-VI-a, Pastorala. Exact cum citim, închizi ochii și auzi păsărele ciripind, vezi apa unduind, te mai bucuri de dansuri și jocuri. „Prezent” va fi și Schumann cu supraromanticul Concert de pian ce va fi interpretat de vechea noastră cunoștință Kirill Gerstein. Despre asta va fi vorba. O seară romantică.

11, 12 septembrie, ora 20.00. La Muzeul Artei Noi Imersive are loc unul din acele spectacole care constituie experiențe în premieră: Klimt Meets Bösendorfer – Ver Sacrum. Pianista Alexandra Silocea a creat un concept interesant pornind de la piesele preferate ale lui Klimt. Pian, voce și poezie. Actrița Laëtitia Eïdo și mezzo-soprana Patricia Nolz însoțesc publicul în această călătorie. Va fi o mare surpriză chiar designul pianului.

13 septembrie, dacă e 11.00 e Auditorium. Revin la binefacerile concertelor camerale, cu Cvartetul Giocoso și pianista Luiza Borac. Sebastian Câșleanu, vioară, Kate Maloney, vioară, Martha Câșleanu-Windhagauer, violă, Ariel Barnes, violoncel.

În deschidere, Cvartetul enescian în re minor, compus în memoria Gabriel Fauré, pentru pian, vioară, violă și violoncel op. 30. O lucrare rar cântată, de maturitate, în care discursul său muzical devenise sofisticat și îl transformase într-un vârf de lance pentru muzica nouă. Programul e completat de Ravel, Cvartet de coarde în fa major M. 35, și Șostakovici, Cvintet cu pian în sol minor op. 57. Nu mai repet de ce aceste formule de muzică de cameră sunt experiențe de neînlocuit. Mai mult decât orchestrele, acestea sunt sortite unicității la fel ca și concertele de jazz.

Ora 13.00, Sala Radio. Orchestra Națională Simfonică Daneză și dirijorul Nicholas Colon vin cu pastilele de romantism.

Mendelssohn Concertul nr. 1 în mi major pentru două piane și orchestră. Nu e singura compoziție pentru două piane. Cred că această împletire a sunetelor venite de la două piane îi dădea o stare aparte. Avea, totuși, doar 14 ani. Iar concertul este superb. Surprinde exact dezinvoltura, nici nu pot spune tinerețe, copilăriei. Din punctul acesta de vedere seamănă cu Enescu. Normal, pasajele de virtuozitate sunt generoase și, în general, există multă lumină. Doar te întrebi cum? Nu un pian, ci, două. Celebrul duo Lucas și Arthur Jussen vor fi la clape.

Schumann cu Simfonia nr. 4 în re minor op. 120. O abundență, până la risipă, a exprimării muzicale. Bogăția specifică opusurilor din acea perioadă a fost dusă la nivelul următor.

Există și evenimente cu intrare liberă, orice, dar alegeți ceva.

Mult mai puține opțiuni deschise în această săptămână, pentru că, am precizat, recomand doar acolo unde se mai găsesc bilete, cel puțin când am scris. Și e bine că se mai găsesc bilete la din ce în ce mai puține concerte.

(Foto: Markenfotografie, Simon Fowler)

Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Dana Cristescu
Dana Cristescu
Dana Cristescu este specialist în mnagement și marketing, cu o experiență de peste 25 de ani în media, publishing și în industria tiparului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Ultimele știri

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Pentru a fi la curent cu cele mai recente știri, oferte și anunțuri speciale.

Mai multe articole similare
Related