Primăria Stâlpeni va desfășura, în perioada 26 mai – 1 iulie 2025, o campanie de inspecție fiscală în comună, vizând atât persoanele fizice, cât și persoanele juridice. Inspecția presupune actualizarea evidenței fiscale, precum inventarierea clădirilor și terenurilor, evaluări ale bunurilor și verificarea documentelor legale de funcționare.
Această acțiune este însoțită de o măsură cu impact semnificativ prevăzută printr-o hotărâre de CL de anul trecut, respectiv majorarea impozitelor cu 150% pentru clădirile și terenurile considerate neîngrijite, începând cu 1 ianuarie 2025. De asemenea, este inclusă în Hotărârea Consiliului Local nr. 11/2024, se aplică numai pentru proprietățile situate în intravilanul comunei și doar pentru cele care se află într-o stare de degradare vizibilă sau sunt lăsate în paragină. Criteriile de aplicare pentru terenuri sunt constatarea că sunt lăsate în părăsire timp de 3 ani consecutiv, cu vegetație excesivă, iar pentru clădiri, că au pereți căzuți sau sunt evident degradate, fără documente de demolare.
Procedura ar putea fi aceea că, în urma inspecției, comisia întocmește o notă de constatare în două exemplare, una rămâne la Primărie, cealaltă este notificată proprietarului sau moștenitorilor, dacă aceștia sunt identificați. Dacă, în termen de 15 zile de la notificare, proprietarul nu ia măsuri pentru remedierea situației (exemplu curățarea terenului, consolidarea sau demolarea clădirii), atunci se va aplica automat majorarea impozitului pentru o perioadă de 2 ani.
Continuarea, în Gazeta-stalpeni.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: stalpeni.ro)