Trenurile de călători pe ruta Iași–București, care urmau să fie introduse în circulație în acest an de compania ieșeană Ferotrans TFI, vor începe să transporte pasageri cu o întârziere de aproximativ un an față de calendarul anunțat inițial, cel mai devreme în luna mai, după ce firma a achiziționat în anii anteriori mai multe garnituri din Israel și Luxemburg, întârzierile alimentând speculații privind motivele reale ale amânării, relatează Ziarul de Iași.
„Hai că avem noutăți în legătură cu noul operator CF de la Iași: NU a băgat trenurile în lucru, fiindcă nu are cine să i le conducă. Ar fi o conspirație a profesioniștilor din acest domeniu, care nu ar fi pus botu’ la vrăjelile unui fost boss de la CFR”, lansează o discuție pagina de Facebook „Drum expres Focsani-Brăila-Constanța”.
„Este o aberație”, răspunde Dumitru Anchidin, proprietarul Ferotrans TFI.
„Și noi ne dorim să dăm drumul mai repede la treabă, dar nu putem trece peste prevederile legale și nu putem începe fără autorizări și teste. Săptămâna trecută am făcut teste de compatibilitate cu rețeauna națională, am făcut teste de viteză, de frânare. Iar acum pregătim trenurile care vor începe să circule deja din februarie pe ruta Suceava – București”, a detaliat antreprenorul ieșean.
Orele de plecare și de sosire
Potrivit acestuia, pe ruta Suceava-București vor circula două trenuri electrice, din lotul cumpărat din Luxemburg. Unul dintre ele va avea plecare din Suceava de la ora 7:00 și sosirea în București la 12:39, în timp ce al doilea va pleca din Suceava de la ora 14:47 și va ajunge în București la 21:30.
Continuarea, pe Ziarul de Iași.
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!



