Și județul Argeș se regăsește pe lista achizițiilor de microbuze școlare electrice la prețuri cu mult peste valoarea estimată de Comisia Europeană. La Stâlpeni, primul microbuz școlar a costat peste 165.000 de euro fără TVA, mai mult decât dublu față de evaluările decise de Uniunea Europeană, scrie Gazeta de Stâlpeni.
După ce Reporter de Iași a dezvăluit în 11 august, într-un articol cum județul Iași și alte peste 20 de județe din țară au achiziționat microbuze electrice pentru transportul elevilor la prețuri aproape duble față de estimarea Comisiei Europene, datele următoare arată că și în județul Argeș situația este similară. Singura diferență fiind doar aceea că, aici, furnizorul nu este Aveuro, ci C & I Eurotrans XXI SRL, o firmă din București, cu o vechime apreciabilă și o activitate economică importantă, dar cu o cifră de afaceri care a explodat abia în ultimii doi ani.
Comuna Stâlpeni, deși dispune de o rețea educațională bine conturată (un liceu tehnologic, două școli generale și o grădiniță cu program prelungit), nu a beneficiat niciodată până în luna iunie 2025 de un microbuz școlar.
Această lipsă a fost resimțită ani la rând de către elevi și părinți, mai ales în satele aparținătoare, unde distanțele până la unitățile de învățământ sunt considerabile, iar transportul public este inexistent. De asemenea, a reprezentat și o presiune inutilă pe bugetul local, dar și pe cel al liceului „I. C. Petrescu” Stâlpeni, transportul școlar făcându-se prin contract externalizat cu o firmă din Mioveni, bani cu care s-ar fi putut cumpăra nu unul, nu două, ci trei microbuze școlare la Stâlpeni.
În timp ce alte localități, unele cu populații școlare mult mai mici, au primit în repetate rânduri astfel de vehicule, Stâlpeni a rămas în afara listelor de alocare, indiferent de guvernarea momentului și chiar dacă partidul care a deținut puterea politică și decizională în județul Argeș, dar și la Stâlpeni a fost același, PSD.
Situația a ridicat întrebări legitime despre criteriile de distribuire a acestor resurse de-a lungul timpului, dar și despre interesul real al autorităților locale pentru sprijinirea accesului la educație. În lipsa unui microbuz, mulți părinți au fost nevoiți să își organizeze zilnic transportul copiilor pe cont propriu, ceea ce adaugă presiune asupra familiilor și a crescut inutil riscul de abandon școlar.
Continuarea, în Gazeta de Stâlpeni
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Foto: Gazeta de Stâlpeni)