Ministrul Daniel David atrage atenția: Analfabetismul funcțional, o provocare pentru sistemul educațional românesc. În prezentarea raportului de diagnostic al educației din România, Daniel David semnalează necesitatea unui curriculum adaptat pentru elevi, care să se reflecte în cazul competențelor dobândite.
„Ne cam batem joc de jumătate din copii în sistemul educațional, direct spus”, arată ministrul Educației. Daniel David a prezentat luni, în cadrul unei conferințe de presă, raportul cu privire la situația învățământului din România, denumit „Raportul de diagnostic al Educației și Cercetării din România. Realizările prezente și implicații pentru noi reforme în domeniu (Raportul QX)”.
În cadrul prezentării, ministrul Daniel David a abordat o serie de aspecte problematice din învățământul preuniversitar și superior din țară, precum: competenețele dobândite de elevi și conținutul predat de profesori, necesitatea unui curriculum adaptat, învățarea pe parcursul vieții, precum și necesitatea alocării unui buget corespunzător pentru cercetare și dezvoltare.
Analfabetismul funcțional continuă să rămână o provocare pentru sistemul educațional românesc, iar ministrul Daniel David a reflectat situația din învățământ prin intermediul unor date statistice bazate pe un eșantion de 100 de români.
Continuarea în Monitorul de Cluj
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: captura video / Facebook)