Paradox la Băneasa: extindere cu nou terminal, dar posibilă limitare a zborurilor doar pe timp de zi

Data:

Aeroportul Băneasa ar putea, pe viitor, să efectueze numai zboruri diurne. Propunerea modificării acestuia vine în urma plângerilor legate de zgomot care au fost depuse ani la rând de persoanele care s-au mutat în proximitatea acestuia. Paradoxal, schimbarea vine concomitent cu planul de extindere a aeroportului prin construcția unui nou terminal.

Într-un interviu acordat în cadrul emisiunii Maratonul Infrastructurii și Dezvoltării, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, Theodor Postelnicu a declarat că aeroportul ar urma să efectueze numai zboruri pe timp de zi.

„ Strategia Aeroportului Băneasa vizează a fi un city airport, astfel încât noaptea să nu mai zboare avioane.”

YouTube video
Dialogul cu Theodor Postelnicu poate fi găsit în intervalul 33:10 – 45:53

Motivul restructurării aeroportului este, conform purtătorului de cuvânt, discomfortul cauzat populației din proximitatea aeroportului. Oamenii mutați în apropiere au depus, de-a lungul timpului, mai multe plângeri legate de zgomotul avioanelor triate de Aeroportul Băneasa.

„Avem foarte multe plângeri din cauza zgomotului […] Într-adevăr, aeroportul a fost primul, dar trebuie să ne gândim şi la comunitatea de acolo și să zburăm cât de puțin posibil.”

Aeroportul nu pleacă nicăieri

În același timp, Theodor Postelnicu a subliniat că scenariul închiderii aeroportului este exclus. Motivul ar fi că fondatorul acestuia, prințul George Bibescu, a cerut prin testament ca aeroportul, în cazul sistării activităților aeroportuare, să fie returnat moștenitorilor săi.

„Aeroportul a aparținut prințului Bibescu. Prin testament a precizat că, în cazul în care nu se mai efectuează operațiuni aviatice, revine moștenitorilor dânsului, succesorilor.”

Limitare în vremea extinderii?

În mod paradoxal, anunțul vine concomitent cu planul de extindere a Aeroportului Băneasa. Purtătorul de cuvânt al CNAB a declarat că s-a aprobat, prin ședință de guvern, modernizarea și extinderea aeroportului Băneasa cu un nou terminal. Scopul este mărirea numărului de pasageri.

„Aeroportul Băneasa este limitat la 600 de pasageri pe ora de vârf, ceea ce este destul de puțin. Și terminalul acela, Rotonda, oferă posibilități limitate de procesare a pasagerilor. Cu un nou terminal am tripla capacitatea.”

Citește și: Care sunt oraşele din România cu cele mai multe joburi disponibile

Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

Sursă foto: Bucharest Băneasa Aurel Vlaicu International Airport/Facebook

spot_imgspot_img
Vlad Mamulă
Vlad Mamulă
Vlad Mamulă, licențiat în Istorie (Relații Internaționale), masterand în Științe Politice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Ultimele știri

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Pentru a fi la curent cu cele mai recente știri, oferte și anunțuri speciale.

Mai multe articole similare
Related

Cine sunt noii lideri ai CSM: Odagiu și Staicu, planuri, influență și controverse

În cadrul şedinţei de Plen a Consiliului Superior al...

Cine va conduce AMEPIP, superinstituția care administrează companiile statului

Premierul Ilie Bolojan a numit-o pe Anişoara Ulceluşe în...

Care sunt oraşele din România cu cele mai multe joburi disponibile

Angajatorii din România au postat în ultima lună peste...