Aeroportul Băneasa ar putea, pe viitor, să efectueze numai zboruri diurne. Propunerea modificării acestuia vine în urma plângerilor legate de zgomot care au fost depuse ani la rând de persoanele care s-au mutat în proximitatea acestuia. Paradoxal, schimbarea vine concomitent cu planul de extindere a aeroportului prin construcția unui nou terminal.
Într-un interviu acordat în cadrul emisiunii Maratonul Infrastructurii și Dezvoltării, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, Theodor Postelnicu a declarat că aeroportul ar urma să efectueze numai zboruri pe timp de zi.
„ Strategia Aeroportului Băneasa vizează a fi un city airport, astfel încât noaptea să nu mai zboare avioane.”
Motivul restructurării aeroportului este, conform purtătorului de cuvânt, discomfortul cauzat populației din proximitatea aeroportului. Oamenii mutați în apropiere au depus, de-a lungul timpului, mai multe plângeri legate de zgomotul avioanelor triate de Aeroportul Băneasa.
„Avem foarte multe plângeri din cauza zgomotului […] Într-adevăr, aeroportul a fost primul, dar trebuie să ne gândim şi la comunitatea de acolo și să zburăm cât de puțin posibil.”
Aeroportul nu pleacă nicăieri
În același timp, Theodor Postelnicu a subliniat că scenariul închiderii aeroportului este exclus. Motivul ar fi că fondatorul acestuia, prințul George Bibescu, a cerut prin testament ca aeroportul, în cazul sistării activităților aeroportuare, să fie returnat moștenitorilor săi.
„Aeroportul a aparținut prințului Bibescu. Prin testament a precizat că, în cazul în care nu se mai efectuează operațiuni aviatice, revine moștenitorilor dânsului, succesorilor.”
Limitare în vremea extinderii?
În mod paradoxal, anunțul vine concomitent cu planul de extindere a Aeroportului Băneasa. Purtătorul de cuvânt al CNAB a declarat că s-a aprobat, prin ședință de guvern, modernizarea și extinderea aeroportului Băneasa cu un nou terminal. Scopul este mărirea numărului de pasageri.
„Aeroportul Băneasa este limitat la 600 de pasageri pe ora de vârf, ceea ce este destul de puțin. Și terminalul acela, Rotonda, oferă posibilități limitate de procesare a pasagerilor. Cu un nou terminal am tripla capacitatea.”
Citește și: Care sunt oraşele din România cu cele mai multe joburi disponibile
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Sursă foto: Bucharest Băneasa Aurel Vlaicu International Airport/Facebook




