Podul hobanat peste Mureș, proiectul de 230 de milioane de lei al Primăriei Arad, a ajuns subiect de scandal național după ce, în loc de inaugurare, au apărut deformări vizibile ale tablierului. Deși lucrările trebuiau finalizate în ianuarie 2025, problemele tehnice, întârzierile și lipsa unei comunicări clare din partea autorităților locale au transformat șantierul într-un caz de studiu despre cum poate eșua supravegherea unui proiect major.
Special Arad publică în exclusivitate notificările trimise de constructorul PAB, documente care arată că semnalele de alarmă privind lipsuri din proiect au fost transmise Primăriei încă din toamna lui 2024. În plus, dezvăluim și cele mai recente măsuri de remediere reluate de cele două firme înlocuitoare, menite să corecteze deformările podului.
Podul trebuia finalizat în 3 iulie 2024, apoi termenul a fost prelungit la 31 ianuarie 2025
PAB Romania a semnat contractul de construire a podului, în valoare de 234.850.020,01 lei (TVA inclus), în 17 ianuarie 2022, iar în luna mai 2022 Primăria a semnat un contract și cu firma care să ofere serviciile de dirigenție de șantier: Initiative Exclusiv Consulting Management (în asociere cu Alphaconsult), care a subcontractat însă acest serviciu firmei Gotracam SRL. Lucrările au început în 3 martie 2022.
Dacă termenul de finalizare a noului pod hobanat peste Mureș era inițial 3 iulie 2024, a fost ulterior prelungit, inclusiv din cauza condițiilor meteorologice și a modificărilor aduse canalizării pluviale (cerute de Compania de Apă, pentru care s-au așteptat avizele de la Apele Române).
Citește articolul integral în Specialarad.ro
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Specialarad.ro)