Digitalizarea serviciilor publice ar trebui să aducă mai multă simplitate și confort pentru cetățeni, reducând drumurile inutile și timpul pierdut la ghișeu. Pentru ieșeni, contactul cu Serviciul Regim Permise și Înmatriculări din Iași rămâne încă o sursă de frustrări, chiar și în această eră a tehnologiei, scrie Ziarul de Iași.
Contactat de Ziarul de Iași, șeful Serviciului Regim Permise și Înmatriculări, Ștefan Grecu, explică faptul că timpii mari de așteptare nu sunt rezultatul unei disfuncționalități punctuale, ci al unor factori previzibili care se repetă anual.
„Timpii de așteptare ca urmare a programărilor online variază în funcție de câțiva factori obiectivi”, spune Grecu.
Primul dintre ei: sezonalitatea. În lunile de vară, serviciul este suprasolicitat de cetățenii români cu rezidență în străinătate, care revin în țară și încearcă să rezolve într-un timp scurt toate formalitățile legate de permise și înmatriculări. La final de an, crește numărul radierilor, fie pentru actualizarea evidențelor fiscale, fie, în 2025, prin presiunea suplimentară a Programului Rabla. În plus, termenele europene fixe pentru înmatricularea autovehiculelor noi – 31 decembrie și 1 iulie – împing un val suplimentar de solicitări către ghișee.
Când a fost verificat sistemul de programări, pe 27 noiembrie 2025, prima dată disponibilă era 14 ianuarie. „Planificarea este afectată atât de sezonalitatea cererilor, cât și de zilele libere legale din perioada decembrie 2025 – ianuarie 2026”, precizează Grecu.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)



