Anomalie: microbuzul școlar electric pentru care Iașul a plătit 202.800 euro, iar Oltul 262.600 euro a costat la Sălaj doar 118.000 euro. Ceea ce, potrivit calculelor REPORTER DE IAȘI, se apropie de valoarea reală a unei astfel de mașini: 70.000 euro autovehiculul + 20.000 euro carosarea + 10.000 euro certificări, omologări, profit. Toate cele trei contracte au fost adjudecate, în 2024, de firma Aveuro Internațional. Comparație: cu aceeași bani cu care la Iași se vor lua 29 – 30 de mașini, la Sălaj au fost recepționate deja 51 de microbuze electrice.
La Iași, șefii PNL au invocat, public, că specificațiile tehnice din caietul de sarcini al licitației locale au fost cele impuse prin ghidul și anexa de la Ministerul Educației. Și că nu puteau fi modificate. Este, pur și simplu, o minciună: reprezentanții ministerului au arătat că termenii de referință nu erau obligatorii, ci orientativi.
Drept dovadă, mai multe consilii județene din țară au făcut zeci de modificări ale cerințelor tehnice. Unii au obținut microbuze mai fiabile (putere motor, capacitate baterii), alții au scos prețuri mai bune. Lungimea maximă a microbuzelor, care la Iași a rămas de 6.800 mm ca în anexa la ghid, a fost schimbată la Brașov, Călărași, Constanța, Ialomița, Sibiu, Timiș, Hunedoara, Bistrița, Botoșani. Sunt doar câteva exemple.
Citește investigația integrală în Reporteris.ro
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Reporteris.ro)




