​SPECIAL ARAD | Podul hobanat peste Mureș: fără probleme pentru ISC, până când Primăria a refuzat recepția. Ce s-a întâmplat?

Data:

Inspectoratul de Stat în Construcții spune că a realizat două controale la șantierul noului pod hobanat peste Mureș, în perioada 2022–2024, dar nu a constatat nereguli la structură, rezistența materialelor or etapele de construire.

Cu toate acestea, șantierul este pus pe pauză după ce municipalitatea a refuzat recepționarea lucrării, pe motive de „probleme tehnice”, iar prefectul afirmă că un ultim control s-ar fi lăsat cu amenzi…

Denivelările accentuate la pod au început să fie vizibile încă de luna trecută, motiv pentru care Special Arad a trimis o solicitare Inspectoratului de Stat în Construcții (ISC) Arad, pentru a obține un punct de vedere cu privire la posibile probleme structurale, însă în răspunsul transmis la data de 5 mai, ISC Arad a susținut că nu au existat nereguli în urma verificărilor la fața locului, efectuate pe perioada 2022-2024, însă au specificat că urmează un alt control.

În 11 iunie, am trimis o a doua cerere către ISC, pentru a afla cele constatate la ultimul control. Nu ne-a fost încă transmis un răspuns, dar după ce municipalitatea a refuzat recepția, iată că prefectul apare și spune că instituția aflată sub „cârmuirea” sa, de fapt a Guvernului, ar fi dat amenzi. Câte? Nu ni se mai spune.

Citește și: Ex-procurorul „Portocală” a obținut 1 milion de lei daune morale de la nouă inculpați mincinoși

Așa cum reiese din răspunsul oficial transmis către Special Arad, în controalele făcute la podul peste Mureș, în perioada 2022 – 2024 inspectorii au verificat rezistența materialelor – au vrut să vadă dacă materialele folosite (beton, armături etc.) sunt suficient de solide și sigure, stabilitatea construcției – s-au asigurat că lucrările sunt bine făcute, că structura este stabilă și nu există riscuri și etapa de construire – au verificat dacă lucrările respectă pașii corecți în ordinea stabilită de proiect.

Pentru aceste verificări, ISC ne-a specificat că au fost analizate mai exact elemente de structură (cum ar fi părți ale podului), identificate prin codurile C1, cota 108.40–113.90, ceea ce înseamnă anumite niveluri sau puncte cheie din construcție.

Continuarea în Special Arad

Citește și: Ana Birchall spune că a fost șicanată de Lia Savonea când a fost ministru al Justiției și că există un conflict de natură constituțională între CSM și ÎCCJ

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(sursa foto: specialarad.ro)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Ultimele știri

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Pentru a fi la curent cu cele mai recente știri, oferte și anunțuri speciale.

Mai multe articole similare
Related