Hoții și-au diversificat în ultima perioadă metodele prin care îți fură banii direct de pe card, fără ca tu să știi cum. Specialiștii în securitate cibernetică ne dau câteva sfaturi elementare pentru a ne verifica și a ne ține în siguranță contul bancar. Iată, mai jos, câteva măsuri de urgență pe care oricine trebuie să le ia dacă observă ceva suspect.
Banking-ul online înseamnă multe oportunități, dar și riscuri sau chiar pierderi pentru cine nu este cu ochii în patru, avertizează cei de la Banca Transilvania, într-o secțiune de pe site-ul propriu.
Pentru ajutarea clienților, banca le-a pus acestora la dispoziție o linie telefonică directă (Telefon: 0264 308 055) dedicată exclusiv asistenței pentru fraude. Aici puteți raporta dacă aveți vreo suspiciune.
Specialiștii în securitate cibernetică ne încurajează să verificăm cât mai des tranzacțiile din contul nostru bancar, pentru a avea control și siguranță asupra banilor. Putem face acest lucru direct din aplicația BT Pay, doar din câteva tap-uri sau cu ajutorul BT Visual Help.
Suplimentar, ne putem activa și SMS Alert. Serviciul ne trimite un mesaj pe telefon la fiecare tranzacție, indicându-ne, de fiecare dată, soldul rămas în cont.
Primul lucru pe care îl putem face în momentul în care observăm ceva suspect este să contestăm tranzacțiile, iar banca va încerca să recupereze banii pierduți. Există trei modalități:
- Înregistrăm refuzul la plată în BT Visual Help (Sunăm la 0264 308 000/Accesăm link primit prin SMS/Contestăm tranzacțiile)
- Sunăm la 0264 308 028 (Call Center) sau scriem un e-mail la contact@btrl.ro
- Mergem la orice unitate BT și cerem ajutor angajaților băncii
Dacă primim din senin o ofertă care pare prea frumoasă ca să fie adevărată, cel mai probabil suntem victimă a unei fraude. De aceea trebuie să fim foarte atenți la mesajele/ofertele de acest gen, chiar dacă ele par că vin de la Banca Transilvania (sau oricare altă bancă).
Ce trebuie neapărat să știm că banca nu ne va cere niciodată date de acces la cont (parole, PIN, CVV al cardurilor) prin telefon, SMS sau e-mail. În caz că primim o asemenea solicitare, trebuie să sunăm urgent la telefonul pentru fraude: 0264 308 055.
De asemenea, este bine să nu accesăm link-uri care ne sunt trimise din surse necunoscute. Și, mai ales, să nu completăm în formularele primite datele noastre personale sau bancare. Dacă avem suspiciuni cu privire la ofertă, nu deschidem deloc materialele respective.
Suplimentar, trebuie să verificăm pe canalul oficial de comunicare al companiei respective dacă are o asemenea promoție sau ofertă.
În caz că ne pierdem cardul, trebuie să-l blocăm urgent și să cerem unul nou.
Putem face acest lucru direct din BT Pay sau apelând la angajații băncii din Call Center (Telefon: 0264 308 028), care răspund la orice oră. După ce am solicitat cardul nou, îl putem adăuga în BT Pay și putem face plăți pe loc și fără griji.
Ce se întâmplă, însă, dacă ne pierdem telefonul, cu instalația de home banking instalată pe el?
Există și în acest caz o soluție rapidă: sunăm la Call Center (Telefon: 0264 308 028) și cerem blocarea urgentă a aplicației BT Pay. Tot ei blochează imediat cardul și verifică dacă între timp au fost făcute plăți din cont fără acordul tău.
O altă soluție este să dai fuga la cea mai apropiată unitate BT. Angajații băncii te pot ajuta foarte repede atât cu blocarea cardului și a aplicațiilor, cât și cu verificarea tranzacțiilor.
Acest articol este susținut de Banca Transilvania în cadrul proiectului Siguranța Online by BT.O campanie realizată via Ethical Media Alliance, pentru susținerea Siguranței Online.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: freepik.com)