Printr-un comunicat oficial, Autoritatea Vamală Română, AVR, a anunțat că demarează un amplu proces de reorganizare internă. Acesta ar viza eficientizarea operațională, reducerea cheltuielilor și a unor funcții de conducere, dar și îmbunătățirea structurii interne. Instituția insistă că aceste modificări nu vor afecta eficiența personalului din teren, nu vor presupune presiuni suplimentare asupra contribuabililor și nici reducerea personalului.
„Reorganizarea urmărește eficientizarea controlului și supravegherii vamale, creșterea transparenței, îmbunătățirea serviciilor pentru agenți economici și cetățeni și utilizarea mai eficientă a resurselor umane și tehnice pentru consolidarea capacității operaționale, combaterea traficului ilicit și protejarea intereselor economice ale statului” a declarat președintele AVR, Alexandru B. Bălan.
Măsuri de eficientizare
O primă măsură se referă la o optimizare a procesului vamei. Acest proces ar urma să se bazeze într-un procent mai ridicat pe digitalizare, dar și o utilizare mai bună a resurselor existente.
„Reorganizarea vizează eficientizarea controlului vamal, digitalizarea proceselor și utilizarea optimă a resurselor umane și tehnice. ”
De asemenea, instituția își va reduce psoturile de conducere la aproximativ jumătate (de la 68 la 39). Concomitent se anunță ocuparea a peste 300 de posturi de execuție, proces care va absorbi și persoanele eliminate din funcțiile de conducere. Astfel, nu ar fi vorba de o reducere a personalului, ci de o redistribuire a sa, transmite comunicatul.
„Peste 300 de posturi de execuție neocupate vor fi completate prin redistribuirea persoanelor care își pierd funcțiile de conducere. Reducerea posturilor de conducere: de la 68 la 39, ceea ce generează economii anuale de peste 6,2 milioane de lei la cheltuielile salariale.”

Redistribuirea autospecialelor
O altă problemă menționată în comunicat este lipsa acută a autospecialelor în teren. Președintele Bălan susține că agenții vamali nu au suficiente autospeciale, în timp ce numărul acestora este arhisuficient la conducerea instituției, situată în capitală .
„În Portul Constanța, inspectorii parcurg zeci de kilometri zilnic între birouri și scannere, având la dispoziție doar câteva mașini vechi, întreținute din resurse proprii. Situații similare există în multe birouri din teritoriu, în timp ce la București zeci de autospeciale erau la dispoziția conducerii centrale”
Citește și: Cei 300 de speciali cu pensii ultra-speciale și datoria ministrului Marinescu
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Sursă foto: AVR




