Unde suntem în 2025 cu autostrada A8? Ce trebuie sa se întâmple până la finele anului? Cât de gravă e ratarea finanțării din PNRR? Care sunt necunoscutele și riscurile implementării?
Ziarul de Iași încearcă să răspundă la aceste întrebări și, pe baza informațiilor publice și a experiențelor anterioare, analizează perspectivele de implementare a autostrăzii A8 pe termen scurt, mediu și lung.
La 18 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană și după trei oportunități importante de finanțare europeană – POS-T 2007-2013, POIM 2014-2020 și PNRR 2021-2026, la 9 ani de la aprobarea cadrului strategic și investițional – MasterPlan General de Transporturi – și la 7 ani de la promovarea legii dedicate Autostrăzii Unirii, bilanțul este modest: doar 44% din investiție este contractată, iar 3 loturi (aproximativ 56 km, respectiv 18% din totalul celor puțin peste 300 km ai A8) sunt în execuție. Suntem conștienți că pentru a implementa cu succes un proiect major de investiții, așa cum este Autostrada A8, este nevoie de timp, însă considerăm că 18 ani reprezintă o întârziere semnificativă (primul studiu datează din 2007), ceea ce sugerează o temporizare intenționată din partea guvernelor care s-au succedat.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)