Angajații din 14 primării din judeţ sunt la un pas de greva generală în 30 iulie, nemulțumiți de măsurile pe care Guvernul vrea să le ia la la nivelul administrației locale, inclusiv concedieri, informează Monitorul de Botoșani. La nivelul judeţului Botoşani cea mai importantă primărie care va intra în grevă este cea a oraşului Săveni. De altfel, este şi singura primărie din judeţ unde vor intra în grevă toţi cei 55 de angajaţi. Edilul din Săveni spune că va respecta decizia angajaţilor săi, oricare va fi aceea.
Potrivit listelor preliminare, în afară de primăria Săveni la demersul de pe 30 vor mai lua parte alte 13 primării. Este vorba despre primăriile Albeşti, Blăndeşti, Broscăuţi, Cordăreni, Corlăteni, Durneşti, George Enescu, Hudeşti, Leorda, Mileanca, Santa Mare, Vorniceni şi Suharău. Cu toate acestea, în afară de primăria Săveni, doar la Corlăteni toţi angajaţii vor intra în grevă. În celelalte unităţi 10-15% dintre angajaţi vor munci.
Aproximativ 700 de UAT-uri din țară ar putea intra în grevă generală
În total ar fi vorba, până în prezent, de 194 de angajaţi. „Nu ştiu cine ne-a trecut pe acea listă, probabil sindicaliştii. Eu nu fac grevă, eu personal, dar oamenii au dreptul să protesteze. Nu mă pot pronunţa. Probabil s-au afiliat la un sindicat. Eu nu pot să le zic nici să protesteze, nici să nu protesteze”, a spus primarul Relu Târzioru.
Pentru moment, în grevă generală ar intra aproximativ 700 de UAT-uri la nivel naţional. Însă numărul acestora e în creștere de la o zi la alta. Printre problemele ridicate de reprezentanții din Sindicatul Național al Salariaților Comunelor și Orașelor din România (SCOR) sunt intenția Guvernului de a tăia din personalul de la comune și alte UAT-uri, intenția de a obliga secretarul general, contabilul și urbanistul să se împartă între mai multe primării, precum și o lege pregătită de Putere, care, conform celor de la sate, ar urma să permită concedierea mai ușoară a angajaților indezirabili.
De altfel, Sindicatul SCOR explică faptul că indiferent de mărimea unei unități administrativ-teritoriale, în instituție sunt necesari minimum 8 funcționari publici: secretarul general, contabilul, consilierul pentru achiziții publice, asistentul social, organul fiscal local (cel care colectează impozitele și taxele locale), angajatul de la registrul agricol, persoana de la starea civilă și urbanistul.
Continuarea în Monitorul de Botoșani
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pixabay.com)