În contextul aniversării a 145 de ani de relații diplomatice dintre România și Germania, respectiv Franța, au loc, în luna noiembrie, mai multe concerte extraordinare la Cluj, Köln, Koblenz, Erlangen, Paris şi Berlin, relatează Deutsche Welle.
„România este o ţară a culturii şi aşa este şi percepută în afară”, subliniază la microfonul DW Cristina Uruc, manager Artexim, instituţia publică de impresariat artistic care organizează Festivalul şi Concursul Internaţional George Enescu. „O spun toţi muzicienii care vin la Bucureşti, care ne şi admiră pentru că, având un buget mult mai mic decât îl au alte festivaluri importante la nivel mondial, reuşim să facem ceea ce facem. Este un motiv de mândrie pentru toată lumea că există festivalul şi că există la un asemenea nivel care e menţinut, aşa cum a fost el construit de-a lungul ultimilor 30 de ani”. Pentru România, adaugă Cristina Uruc, „Festivalul Enescu este cel mai important brand de ţară”.
„Pentru mine ca român este o mândrie că avem un astfel de festival, care poate fi comparat, pe bună dreptate, cu Festivalul de la Salzburg sau cu cel din Lucerna. Festivalul Enescu este apreciat drept unul dintre cele mai importante festivaluri de muzică clasică la nivel mondial, ceea ce este extraordinar. Să ai 4000 de muzicieni într-o lună de zile, fapt care implică transport, cazări şi multe altele, e şi dovada că România are capacităţi organizatorice”, spune în dialog la DW Cristian Andriş, cofondator şi director artistic al Romanian Chamber Orchestra, şef de partidă la Swiss Orchestra şi conferenţiar la Facultatea de Muzică şi Teatru a Universităţii de Vest din Timişoara.
„România se reprezintă prin artă şi cultură”
Am stat de vorbă cu Cristina Uruc şi Cristian Andriş pentru că sunt principalii implicaţi în majoritatea concertelor amintite. Turneul „Way to Kölner Philharmonie”, susţinut de Romanian Symphonie Orchestra (ansamblul Romanian Chamber Orchestra extins) de la Cluj, Köln, Koblenz şi Erlangen, avându-l la pupitru pe maestrul Gabriel Bebeşelea, sunt organizate şi finanţate de Asociaţia Scena Muzicală, în parteneriat cu Ministerul Culturii prin Artexim şi, în ce priveşte evenimentele din oraşele germane, în colaborare cu organizatori de concerte din Germnaia. Organizarea concertului de la Paris, care va fi susţinut, pe 20 noiembrie, de Orchestra Română de Tineret împreună cu Orchestra Naţională a Franţei, avându-l la pupitru pe maestrul Cristian Măcelaru, directorul artistic al Festivalului Enescu, revine Artexim.
Şi nu în cele din urmă, Filarmonica din Berlin găzduieşte în această seară, începând cu orele 20:00, un concert al Orchestrei Filarmonicii de Stat Târgu Mureș, sprijinit de Ambasada României în Germania, ICR şi alte instituţii şi asociaţii, sub bagheta dirijorului Pablo Boggiano. „România”, a declarat în context ambasadoarea României la Berlin, Adriana Stănescu, „se reprezintă în cel mai convingător mod cu putință prin artă și cultură”.
„Vrem să ne promovăm ţara prin cultură”
La Cluj, în noua Sală Héritage, inaugurată recent, în septembrie, prima sală de concert construită în România după 1989, devenind cu cele cu 1034 de locuri a doua ca mărime din ţară după Sala Palatului, are loc mâine, 7 noiembrie, de la orele 19:00, concertul care dă startul unui turneu, având ca temă „destinul”, şi care îşi urmează cursul în câteva oraşe renane din Germania. Turneul este susţinut de Romanian Symphony Orchestra.
Continuarea, pe Deutsche Welle.
Urmăriți canalul „PRESShub” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Sursă foto: Romanian Symphony Orchestra&Romanian Chamber Orchestra/ Facebook



