A început tabăra de formare în jurnalism de date. 22 de jurnaliști și studenți s-au întâlnit cu Rob Gebeloff de la The New York Times, Ruxandra Hurezean și Crina Boroș

Data:

A început tabăra de formare în jurnalism de date și storytelling, organizată de Freeom House România, în cadrul programului „Democrația la pătrat: Uniți pentru schimbare”, realizat împreună cu Expert Forum.

22 de jurnaliști și studenți la jurnalism s-au întâlnit cu Rob Gebellof, reporter senior de date la The New York Times, lector la Universitatea Columbia și finalist al Premiului Pulitzer, Crina Boroș, reporter independent premiat, publicat de Reuters, BBC, Unearthed (Greenpeace), mentor al JournalismFund și formator internațional de jurnalism de date, și Ruxandra Hurezean, jurnalistă multipremiată și autoarea a șapte cărți de non-ficțiune.

În prima zi, participanții s-au familiarizat cu noțiunile teoretice privind jurnalismul de date (data journalism) și jurnalismul narativ (storytelling journalism).

Tabăra a fost deschisă de către Ruxandra Hurezean, care a vorbit despre cum găsește un reporter povești relevante și interesante pentru reportaje.

Foto: Ion Lucian Petraș
Foto: Ion Lucian Petraș

Inițierea în jurnalismul de date a fost făcută de către Crina Boroș și Rob Gebellof, care au vorbit despre datele din sursă deschisă (open source data) în și pe România, dar și despre cum lucrează un jurnalist cu rânduri și coloane de date, astfel încât la final să publice o investigație de impact.

Crina Boroș și Rob Gebellof au prezentat jurnaliștilor și studenților instrumente pentru data-journalism
Crina Boroș și Rob Gebellof au prezentat jurnaliștilor și studenților instrumente pentru data-journalism

Prima zi s-a încheiat cu o discuție despre calitatea în presă, despre credibilitate și relevanță, în contextul provocărilor aduse de rețelele de socializare, unde informația bine documentată se pierde printre videouri scurte și „știri” date de așa numiții „creatori de conținut”.

Citește și: Tabăra de jurnalism de date și storytelling. Cu Rob Gebeloff de la The New York Times, Ruxandra Hurezean și Crina Boroș

Concluzia primei zile: oamenii încă au nevoie de investigații, cititorii încă mai caută reportaje care-i emoționează și, chiar dacă trebuie să se adapteze prezentului, jurnalismul de date, analitic, profund are în continuare viitor.

Tabăra de formare în jurnalism de date și storytelling continuă până pe 27 ianuarie.

Acest proiect este finanțat în parte printr-un grant al Departamentului de Stat al SUA. Opiniile, constatările şi concluziile prezentate în această lucrare aparțin autorului/autorilor şi nu le reflectă neapărat pe cele ale Departamentului de Stat al S.U.A.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

Data Journalism
Data Journalism
spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!
2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related