Cum a avansat China. O comparație între elevii chinezi și cei din Europa

Data:

În China am predat 5 ani. Din aceștia 5, 3 au fost în sistemul IB. În Europa e primul an în care predau în sistemul IB.

Automat compar experienţă trecută cu cea curentă.

Deşi e vorba de acelaşi sistem, deşi predau, aceeaşi informaţie folosind aceleaşi metode, diferenţele în ceea ce priveşte raportul elev-profesor ies la iveală şi sunt mari.

În China, elevii, fie ei din familii bogate şi din şcoli private, au disciplina muncii. Tu ca profesor dictezi, iar ei execută.

Am avut elevi chinezi cu un start foarte prost – nu se puteau exprima bine în engleză, nu aveau idei, nu studiaseră istorie înainte etc, dar care odată ajunşi la clasă, cooperau 100% cu profesorul.

Munceau pe brânci, nu contestau nota, nu se plângeau de volumul mare de teme, nu se lamentau că nu dorm suficient etc.

Elevii chinezi au scos note de 4-6/7 în examenul final axat pe istoria Europei.

Aici am elevi care sunt fluenţi în engleză, care au idei şi argumente, de cele mai multe ori slabe. Au impresia că ştiu tot fără să studieze nimic sau mai nimic sau doar ceea ce le place.

Au atâta siguranţă de sine unii dintre ei încât eu rămân uimită. Au personalităţi puternice şi sunt gata să le expună discutând în contradictoriu cu tine. Nu poţi forţa, nu le poţi dicta pentru că reacţionează. Nu ştiu cât vor scoate în examenul final, dar eu am trecut progresiv prin situaţii de panică – stres – adaptare şi resemnare.

(Referitor la siguranţă de sine, mă gândesc că e mare lucru să o ai, că e preferabil să o ai în exces, decât să suferi de lipsa ei).

Ionela Dobos a lucrat cinci ani ca profesoară de liceu în Beijing, predând științe sociale. În prezent locuieste în Italia, unde preda istorie si teoria cunoașterii.

spot_imgspot_img
Articolul precedent
Articolul următor
Ionela Dobos
Ionela Dobos
Ionela Dobos a lucrat cinci ani ca profesoară de liceu în Beijing, predând științe sociale. În prezent locuiește în Italia, unde preda istorie si teoria cunoașterii. A absolvit Facultatea de Filosofie a Universității București și masteratul european în „Democrație și Drepturile Omului" în cadrul Universităților Bologna și Sarajevo (2009). A publicat in Evenimentul zilei, AEPADO, Central European Journal of International and Security Studies și în Monitor Strategic.
1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Ultimele știri

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Pentru a fi la curent cu cele mai recente știri, oferte și anunțuri speciale.

Mai multe articole similare
Related

DE LA MUNCHEN LA MAR – A – LAGO

Acordul de la München, semnat în septembrie 1938, a...

Vizita premierului moldovean și anxietățile românești: ce spune această întâlnire despre noi

Prima vizită externă a premierului Republicii Moldova, Alexandru Munteanu,...

Republica Moldova vrea un reactor de la Cernavodă?

România este și rămâne partenerul strategic și cel mai...