Județul sărac în care se aruncă cu bani

Data:

A doua zi după difuzarea materialului despre Botoșani la emisiunea „România, te iubesc”, realizată de ProTV, presa locală a început să fie asaltată de reacțiile politicienilor locali. Diverși decidenți politici explicau că nu e chiar așa, iar județul nostru mai are puțin și arată ca o floare.

Pentru a-și rezolva urgent „onoarea nereperată”, instituțiile statului au început să contracteze reclamă. Toate achizițiile de publicitate/promovare au fost făcute prin încredințare directă, nu a fost organizată absolut nicio licitație și nu s-a urmărit niciun criteriu de performanță, contracte cu sume foarte mari fiind atribuite unor organizații de presă cvasi-necunoscute sau cu număr nesemnificativ de cititori/ascultători/telespectatori.

Contracte directe de 30.000 de euro

Practic, încredințarea directă funcționează printr-un contract direct între o autoritate a statului și o companie de presă, în acest caz, iar anunțul atribuirii se face public pe platforma specializată în care sunt anunțate achizițiile DUPĂ atribuirea respectivului contract.

Procedura a fost stabilită în ideea achizițiilor curente făcute de instituțiile publice, pe sume mici, pentru a nu prelungi inutil procesul. Doar că a cumpăra hârtie de imprimantă la primărie ar trebui să fie complet diferit de comunicarea autorităților cu publicul prin intermediul presei. Oricum, pentru a scăpa de probleme, în timpul guvernărilor PSD, sub conducerea lui Dragnea, pragul legal pentru achizițiile directe a fost ridicat foarte sus, pentru a nu mai exista probleme.

Sumele la care s-a ajuns sunt absolut amețitoare pentru Botoșani. Deși contracte de publicitate încă se mai fac zilele acestea, ne-am limitat la perioada 10 februarie – 10 martie 2022. În aceste 30 de zile, conform platformei naționale pentru achiziții publice, autoritățile din județul Botoșani au cumpărat publicitate și promovare în presa locală în valoare de 147.573 lei. Adică aproape 30.000 de euro.

„Votează ca oile, de aia”

Campion, de foarte departe, este primarul comunei Mihai Eminescu, Verginel Gireadă. Conform datelor de pe platforma națională de achiziții, comuna Mihai Eminescu are contracte de publicitate atribuite în ultima lună în valoare de 113.000 lei, adică 22.600 euro, titrează MONITORUL DE BOTOȘANI.

spot_imgspot_img
Monitorul de Botoșani
Monitorul de Botoșanihttp://www.monitorulbt.ro
Singurul ziar tipărit din județul Botoșani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Ploaie torențială la Electric Castle. Festivalul și istoria sa „ploioasă” | Monitorul de Cluj

Ploaie torențială la Electric Castle. Unul dintre cele mai...

Mircea Geoană a fost huiduit pe scenă la un eveniment în Olt

Secretarul adjunct al NATO, Mircea Geoană, a fost huiduit...

Marea sărbătoare a cojocarilor, de Sfântul Ilie, în Slatina de altădată | Reporter 24

În Slatina de altădată, de Sfântul Ilie era mare...