Serie neagră de la redeschiderea Pasajului Unirii din București: 4 autocare, un tir și o camionetă, blocate

Data:

2 autocare și un tir au intrat în limitatorul de înălțime montat la intrarea în Pasajul Unirii și 2 autocare și o camionetă au rămas blocate în pasaj de la redeschiderea acestuia, pe 3 septembrie, după terminarea lucrărilor de reabilitare.

Ultimul accident a fost și cel mai grav: o persoană a murit și alte 21 au fost rănite, printre care și doi copii.

Patru persoane rănite au avut nevoie de intervenția echipajelor de descarcerare. S-a deschis dosar de cercetare penală pentru săvârșirea infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.

„Cu privire la semnalizarea rutieră din zona Pasajului Unirii, menționăm că Brigada Rutieră a Capitalei a solicitat Administrației Publice Locale, la scurt timp după redeschiderea Pasajului Unirii, suplimentarea semnalizării rutiere, în scopul preîntâmpinării producerii de evenimente rutiere”, a precizat Poliția Română într-un comunicat făcut public după accident.

Citește și: VIDEO O persoană a murit și alte 21 sunt rănite după accidentul de la Pasajul Unirii. Un autocar cu turiști a intrat în limitatorul de înălțime

Primul incident, la 4 zile de la redeschidere

Precizarea Poliției Române privind limitatorul de înălțime și marcajele rutiere nu este întâmplătoare.

Pasajul Unirii din București a fost inaugurat în 1987, după numar 34 de zile de începerea lucrărilor. Este un pasaj rutier subteran de 900 de metri dintre, care 600 de metri acoperiți, care permite trecerea autovehiculelor pe sub Piața Unirii, pe două benzi pe sens.

După 35 de ani de folosință, pasajul a început să prezinte probleme structurale consistente, devenind un pericol pentru siguranța celor aflați deasupra și celor care trec prin subteran. Prin urmare, la începutul acestei veri, a intrat în reabilitare. Totuși, nu s-a intervenit la planșeul pasajului, foarte afectat, ci s-au refăcut pereți, asfaltul și tavanul.

Din cauză că s-au montat sisteme de aerisire în tavan și s-a reasfaltat, potruvit Primăriei Sector 4, înălțimea structurii a coborât sub standardul european de 4 metri.

Limitatorul de înălțime plasat la intrarea în pasaj, și care a căzut pe două vehicule în 4 luni, are doar 3,5 metri, sub înălțimea standard a autocarelor și tirurilor.

Această reducere a înălțimii pasajului a creat numeroase probleme, de la redeschiderea sa, pe 3 septembrie 2022.

Un tir a doborât limitatorul de înălțime

Pasajul Unirii este prea scund pentru autocare și tiruri, motiv pentru care au fost 2 incidente chiar din primele două zile de la reluarea circulației, în septembrie.

Primul incident cu un autocar a avut loc la doar o zi de la redeschidere. A fost semnalat chiar de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. Pasajul a fost reabilitat de Primăria Sectorului 4, cu 12 milioane de euro. Edilul și o fotografie cu autovehiculul blocat într-una din porțile de protecție montate înainte de intrările în pasaj.

Un alt incident a implicat un autocar care nu trece de poarta de protecție. A fost surprins de unul dintre foștii consilieri locali de la Sectorul 4, Dan Călina. Și acesta a postat pe pagina sa de Facebook o fotografie cu un autocar care pare blocat într-una din porți.

Al treilea incident a avut loc pe 7 septembrie, când un tir a intrat cu totul în respectiva bară și a dărâmat-o.

Când tirul a dărâmat prima dată limitatorul de înălțime, nu s-au înregistrat victime

Pe 21 septembrie, o camionetă a rămas blocată în pasaj, deși a trecut de limitatorul de înălțime. Pe 26 septembrie, un alt autocar a rămas blocat în limitatorul de înălțime.

Înainte de reabilitate, pasajul avea 3,60 de metri. După refacere, Primăria Sectorului 4 a pus un indicator cu noua înălțime, 3,50 metri. Diferența pierdută vine din asfaltare și din montarea pe plafon a unor elemente de iluminat și ventilație.

4 metri, limita maximă de înălțime la vehicule

Directiva europeană „Greutăți și dimensiuni”, din 1996, stabilește dimensiunile și greutățile maxime ale vehiculelor pentru transportul rutier național și internațional în UE: 16,5 metri (m) în lungime (18,75 m pentru trenurile rutiere), 2,6 m în lățime, 4 m în înălțime și 40 de tone (t) greutate (44 t pentru transportul combinat, de exemplu pe calea ferată și pe apă).

Înălțimea cea mai întâlnită pentru un autocar este de 3,68 metri.

VIDEO O mașină a luat foc în pasaj

Pe 18 octombrie, o mașină a luat foc, tot în Pasajul Unirii din Capitală. Fără victime. Ulterior, în tot pasajul au fost montate stingătoare portabile, care pot fi folosite de șoferi la nevoie.

YouTube video

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Răzvan Chiruță
Răzvan Chiruță
Răzvan Chiruță este redactor-șef al PRESShub (presshub.ro), din ianuarie 2022. Anterior, a fost redactor-șef al revistei Newsweek România, din 2018 până în 2021, și cotidianului România liberă, între 2015 și 2017. Este absolvent de Jurnalism, în cadrul Universității „Al.I.Cuza” din Iași, și a urmat un master în Managementul instituțiilor mass-media (fără disertație) la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Și-a început cariera la Opinia studențească, cunoscuta școală de presă din Iași. A lucrat în presa locală, apoi a devenit corespondent pentru Iași al cotidianului Evenimentul Zilei. Din 2004, a coordonat pentru șase luni secția de corespondenți a Evenimentului Zilei. A mai lucrat la săptămânalul Prezent și a colaborat cu revistele Dilema Veche și Suplimentul de Cultură. Este co-autor în volumele „Mass-media și democrația în România post-comunistă” (ed. a II-a), Ed. Institutul European, Iași, 2013, și „COVID - 19. Dimensiuni ale gestionarii pandemiei”, Editura Junimea, Iași, 2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related