Bilanț pentru Ilie Bolojan, la trei ani de mandat la conducerea CJ Bihor

Data:

Bilanț pentru Ilie Bolojan. În trei ani, Ilie Bolojan a lansat proiecte a căror valoare, de aproape 3 miliarde euro, este pentru nu puţini deranjantă, pentru mulţi îngrijorătoare chiar.

Pe câte le va duce la bun sfârşit cu banii europeni? Câte vor trebui plătite de bihoreni? Câte nu au niciun rezultat, cel puţin până acum?

BIHOREANUL a făcut ultimul inventar de etapă, încercând să afle dacă acest „crucişător” al administraţiei locale mai poate ori mai vrea să-şi continue „marşul” cu un nou mandat, dar şi cum îşi vede adversarii tot mai vocali, care l-ar vrea dispărut de pe prima scenă.

Fie şi cu preţul plecării sale pe o funcţie mai înaltă, doar pentru a o elibera pe cea pe care şi-o doresc şi ei…

Bihoreanul: Aţi lansat proiecte uriaşe, Drumul Expres Oradea-Arad, centuri la Beiuş şi Aleşd, plus încă 6 în Zona Metropolitană, Inelul Rutier Metropolitan ş.a.m.d. Totuşi, centurile Aleşd, Beiuş şi Sânmartin nu vor fi gata până în decembrie, când pot fi plătite cu fonduri UE. Are CJ Bihor bani să acopere diferenţa rămasă de executat?

Ilie Bolojan: Chiar dacă unii puneau şi asta la îndoială, contractele de finanţare pentru toate aceste centuri au fost semnate, iar în baza lor este asigurată finanţarea prin Programul Operaţional Infrastructură Mare pentru lucrările executate până la sfârşitul anului, care vor ajunge la 70%.

Pentru cele rămase de făcut se aplică fazarea, deci restul de 30% se va finanţa prin Programul Operaţional Transporturi. Prin urmare – chiar dacă au fost întârzieri cauzate de contestaţiile între constructori, cum s-a întâmplat la Beiuş, chiar dacă la Sânmartin am avut blocaje şi la Aleşd încă mai avem, tot din cauza unor procese, a fost o decizie corectă, iar anul viitor ar trebui să se circule pe toate aceste trei şosele.

Citește și: Orlovka, satul de lângă România unde cad drone: jumătate pro-occidentali, jumătate pro-ruși

Există şi alte proiecte care nu vor fi încheiate la timp?

Proiectele pe POR se vor finaliza toate la termen. Există totuşi în acest moment o problemă pe POT: Ministerul Transporturilor şi-a consumat bugetul pentru investiţii, iar ca urmare nu mai sunt plătiţi constructorii.

În această situaţie, este necesar ca noi (n.r. – CJ Bihor) să luăm bani destinaţi altor cheltuieli şi să-i alocăm acestor lucrări până se decontează, de ceea şi facem rectificări bugetare dese în ultimele luni. Altfel, proiectele s-ar bloca, or noi nu ne permitem să aşteptăm.

Citește interviul integral pe Ebihoreanul.ro


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Ebihoreanul.ro)

spot_imgspot_img
Bihoreanul
Bihoreanulhttps://www.ebihoreanul.ro/
Formatul editorial este generalist, conţinând de la ştiri şi opinii până la anchete, interviuri şi reportaje. Bihoreanul este lider local de audienţă, conform SNA şi SATI (BRAT), atât print, cât şi online, prin www.eBihoreanul.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Piedone și cei 46 de interpuși. O „fărție” prosperă | G4Media.ro

Piedone și cei 46 de interpuși. O „fărție” prosperă...

În sfârșit, încep lucrările la Spitalul Regional de Urgență Iași | Ziarul de Iași

În sfârșit, încep lucrările la Spitalul Regional de Urgență Iași,...

Motiv de laudă pentru PNL Brăila: 111 PSD-iști au devenit liberali peste noapte | DE BRĂILA

Motiv de laudă pentru PNL Brăila: 111 PSD-iști au...