Noul DOOM va include cuvinte precum „like”, „fake-news” sau „gay”. Coordonatoarea dicționarului, Ioana Vintilă-Rădulescu, despre schimbările aduse limbii române

Data:

O nouă ediție a Dicționarului Ortografic Ortoepic și Morfologic al Limbii Române (DOOM) va fi disponibilă pentru publicul larg până la finalul acestui an.

Coordonatoarea celei de-a treia ediții a DOOM-ului vorbește într-un interviu pentru Europa Liberă despre schimbările aduse limbii române.

Ioana Vintilă-Rădulescu pregătește, de aproximativ cinci ani, o a treia ediție a DOOM-ului. Doctor în lingvistică, Ioana Vintilă-Rădulescu lucrează la Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”, unde coordonează sectorul de limbi romanice și unde a fost și director științific adjunct în perioada 1997 – 2001.

Noul DOOM aduce multe schimbări și cuprinde 3.600 de cuvinte noi, fiind introduse și unele din cuvintele împrumutate din limba engleză pe care le folosim deja zilnic. Printre acestea se numără „Black Friday”, „breaking news” „check-in”, „cool” sau „fake news”.

Citiți articolul integral pe Romania.europalibera.org

Citiți și

“Selfie”, “remedial” și “prof”, printre cele 3.600 de cuvinte nou incluse în Dicționarul limbii române

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Frumoasa poveste a unui IT-ist ieşean reîntors acasă din SUA. A plecat după un bornout cumplit

Frumoasa poveste a unui IT-ist ieşean reîntors acasă din SUA. Amatori sau profesionişti, ieşenii pasionaţi de tehnologie au acum la dispoziţie o platformă dedicată lor: People of Tech. Nu faceţi însă greşeala de a crede că această comunitate îşi propune să vorbească doar despre tehnologie.

Aktual24 | Culisele Tratatului de la Trianon și slăbiciunile României Mari

Culisele Tratatului de la Trianon și slăbiciunile României Mari....

Ce au căutat românii pe Internet în 2023

Ce au căutat românii pe Internet în 2023. Conaționalii care au navigat pe Internet anul acesta au realizat căutări variate de cuvinte cheie, de la vreme la tehnologie avansată. Conform unei analize detaliate efectuate de agenția SEO TargetWeb, topul căutărilor pe Internet în România a evidențiat preferințe și tendințe interesante.