Primăria Capitalei a avut nevoie de 2 ani ca să renoveze 1,1 km de linie de tramvai

Data:

Primăria Capitalei a semnat contractul pentru reabilitarea unei bucăți de 1,1 km de șină dublă de tramvai, de pe bulevardul Vasile Milea, de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV, în ultima zi din anul 2020. Lucrările au fost finalizate în luna iulie, iar linia a fost dată în exploatare abia acum două săptămâni, pe 20 octombrie, deci după aproape 2 ani. De ce a durat atât? Povestea este una demnă de Caragiale.

Contractul pentru modernizarea liniei de tramvai a fost semnat pe 30 decembrie 2020 cu SC URBAN PROFILE GRELE SRL, care a subcontractat S.C. SWIETELSKI CONSTRUCȚII FEROVIARE SRL și SC TIAB SA, valoarea contractului fiind de 18.508.649,43 lei fără TVA.

Taxele către ISC nu au putut fi plătite timp de aproape 6 luni

Lucrările nu au început imediat, așa cum ne-am fi așteptat, și nu din cauza vremii, ci din cauză că nu s-au putut plăti taxele către ISC timp de aproape 6 luni.

Citește și: Șefa de secție care şi-a ţinut internat tatăl aproape 1.000 de zile în Spitalul „Sfântul Spiridon” din Iaşi, demisă

Conform Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, înainte de începerea efectivă a lucrărilor, investitorul/proprietarul are obligația de a transmite către Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) atât comunicarea privind începerea execuției lucrărilor, cât și dovada achitării următoarelor cote legale către ISC, respectiv:

  • 0,1% din valoarea lucrărilor autorizate;
  • 50% din suma echivalentă cotei de 0,5% aplicate valorii lucrărilor autorizate;
  • ”Având în vedere semnarea contractului de lucrări în penultima zi lucrătoare a anului 2020, respectiv data de 30.12.2020, și ținând cont de etapele legale ce trebuie respectate, cotele legale mai sus menționate nu au mai putut fi plătite în anul 2020, fiind necesar a fi plătite în anul 2021 în vederea emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
  • Potrivit obligațiilor prevăzute de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, nu pot fi realizate plăți fără prevedere bugetară, fiind necesară adoptarea bugetului local al Municipiului București pe anul 2021 (ce era condiționată de aprobarea bugetului de stat).
  • Urmare a întârzierilor în aprobarea bugetului de stat pentru anul 2021, ce a fost aprobat prin Legea nr. 15/08.03.2021, după parcurgerea etapelor obligatorii de consultare publică, bugetul local al Municipiului București pe anul 2021 a fost adoptat în data de 07.05.2021.
  • Imediat după aprobarea bugetului local, Municipiului București a întreprins demersurile necesare pentru achitarea cotelor legale către ISC”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Ordinul de începere a a lucrărilor a fost dat abia pe 25 mai 2021. Durata de execuție a investiției a fost stabilită, inițial, la 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, termenul de finalizare a lucrărilor fiind 25.05.2022, titrează Hotnews.ro.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

O stradă din Cluj-Napoca s-a prăbușit din cauza unei alunecări de teren

O stradă din Cluj-Napoca s-a prăbușit din cauza unei...

Preotul regizor Ciprian Mega s-a întâlnit cu Putin, la Moscova | Bihoreanul

Preotul regizor Ciprian Mega s-a întâlnit cu Putin, fiind...

Un nou lot din Autostrada Unirii, pregătit pentru licitație | Ziarul de Iași

Documentația lotului Leghin/Tg. Neamț-Pipirig, parte din A8, Autostrada Unirii,...