A obținut daune de 40.000 euro de la Wizz Air, după ce i-a transformat vacanța în coșmar

Data:

A obținut daune de 40.000 euro de la Wizz Air după ce a dat în judecată compania maghiară, pentru că i-a stricat vacanța.

Mircea Ursuţa, avocat de profesie, a obţinut pentru sine şi alţi trei membri ai familiei câte 10.000 euro daune morale pentru aproape o săptămână în care a suportat batjocura companiei, la ale cărei servicii apelase pentru a ajunge într-o vacanţă în capitala Spaniei şi a reveni apoi în ţară.

La plecare, orădenii au luat avionul din Sibiu, unde trebuiau să şi aterizeze la întoarcere, dar cursa de retur a fost anulată fără să fie anunţaţi.

Au reuşit să revină, cu întârziere de 5 zile, dintr-un alt oraş spaniol, Barcelona, şi nu în România, ci în Ungaria. În tot acel timp nu au primit nicio explicaţie şi niciun fel de asistenţă de la Wizz.

„O bătaie de joc”, spune orădeanul, care continuă procesul pentru a dubla suma obţinută.

A cumpărat patru bilete dus-întors Sibiu – Madrid

Mircea UrsutaMircea Ursuţa (foto) şi-a planificat din timp vacanţa în Spania de la finele anului 2020. Încă din luna septembrie a cumpărat printr-o agenţie de turism din Braşov, Maraton Travel, un pachet de servicii ce includea 4 bilete Wizz Air dus-întors Sibiu – Madrid, plus cazare pentru el, soţia, soacra de 71 ani şi băieţelul de 2 ani şi 10 luni.

„Am zburat de la Sibiu la Madrid pe 28 decembrie 2020, iar pe 8 ianuarie 2021 trebuia să ne întoarcem tot la Sibiu, unde am şi lăsat maşina”, a povestit BIHOREANULUI bărbatul. La revenire, însă, a avut cea mai neplăcută experienţă.

În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată.

Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz Air în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii”, a explicat avocatul orădean.

Citește și: Cum a fost salvată Roșia Montană de la o distrugere completă. Procesul de la Washington, văzut din Munții Apuseni 

A obținut daune de 40.000 euro de la Wizz Air : Nu ne-a contactat niciun reprezentant

Cu speranţa că în acea noapte sau dimineaţa putea lua o altă cursă, spre Bucureşti, familia Ursuţa a decis să rămână în aeroport.

„Am dormit acolo, pe jos. Dimineaţa, am încercat să cumpărăm bilete pentru Bucureşti, singura cursă care mai era spre România, dar şi aceea a fost anulată.

Nu ne-a contactat niciun reprezentant Wizz, nici măcar prin agenţia de turism. Fiind cu copilul mic şi cu soacra în vârstă, nu am mai rămas în aeroport, aşa că am căutat un hotel în zonă”, spune bărbatul.

Concret, a cerut compensaţia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).

A obținut daune de 40.000 euro. Daune morale, la jumătate

Citește și: A murit Octavian Udriște, „părintele” metroului bucureștean și președinte onorific Club Feroviar

Considerând „întemeiată cererea formulată de reclamanţi”, dar cu obiecţia că „suma acordată ca daune morale nu trebuie să reprezinte o îmbogăţire fără justă cauză”, instanţa a decis să păstreze „un just echilibru între suferinţele psihice ale reclamanţilor şi îndatorirea pârâtelor de la le oferi o compensaţie echitabilă”.

Ca atare, în septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro şi 376 lei), a compensaţiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).

Articolul integral, în Bihoreanul


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Bihoreanul
Bihoreanulhttps://www.ebihoreanul.ro/
Formatul editorial este generalist, conţinând de la ştiri şi opinii până la anchete, interviuri şi reportaje. Bihoreanul este lider local de audienţă, conform SNA şi SATI (BRAT), atât print, cât şi online, prin www.eBihoreanul.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Uber și Bolt versus taxi. Ce alimentează conflictul  | Ziarul de Iași

Concurența dintre firmele de taxi tradiționale și serviciile de...

Cum va fi amenajată Piața Consiliul Europei din Alba Iulia | Alba24

Cum va fi amenajată Piața Consiliul Europei din Alba...