A fost lansată România Atractivă, cea mai complexă platformă de promovare a turismului cultural

Data:

spot_img

A fost lansată România Atractivă, cea mai complexă platformă de promovare a turismului cultural, o platformă multimedia de promovare a turismului cultural care prezintă 12 rute din 35 de județe, a fost lansată miercuri.

Turiştii români şi străini pot descoperi noi destinaţii de călătorie în ţara noastră, cu ajutorul platformei multimedia România Atractivă, care include în rutele sale tematice 275 de obiective de vizitat şi care, până în 2026, vor fi semnalizate inclusiv prin infrastructură rutieră specifică.

Programul România Atractivă, cu o valoare de 36,3 milioane de lei, este parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Programul este coordonat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene și are 211 beneficiari direcţi (custozii obiectivelor culturale de vizitat), iar beneficiari principali ai programului devin turiştii români şi străini.

Castele, cetăți sau conace, sate cu arhitectură tradițională, biserici fortificate sau de lemn, mănăstiri incluse în patrimoniul UNESCO, limesul dunărean şi cel al provinciei Dacia care fac parte din cea mai complexă şi mai lungă porţiune de frontieră a Imperiului Roman de pe teritoriul Europei continentale, alături de peisajul cultural din Delta Dunării sau gastronomia locală – sunt doar o parte dintre tematicile pe care au fost dezvoltate primele itinerarii de turism cultural ale României, potrivit inițiatorilor proiectului.

Citește și: PRESShub și Freedom House România contribuie la dezvoltarea Inteligenței Artificiale

Rutele din program

● Ruta castelelor (judeţele Alba, Arad, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Cluj, Covasna, Dâmboviţa, Harghita, Hunedoara, Iaşi, Mureş, Sălaj, Sibiu, Timiş);

● Ruta curiilor din Transilvania (judeţele Bihor, Cluj, Covasna, Harghita, Sălaj, Satu Mare);

● Ruta culelor (judeţele Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea);

● Traseul gastronomiei tradiţionale româneşti (judeţele Alba, Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Braşov, Buzău, Cluj, Constanţa, Covasna, Giurgiu, Harghita, Hunedoara, Maramureş, Mureş, Neamţ, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiş, Tulcea, Vrancea);

● Ruta bisericilor fortificate (judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Harghita, Sibiu);

● Ruta bisericilor de lemn (judeţele Alba, Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Cluj, Gorj, Hunedoara, Iaşi, Maramureş, Mehedinţi, Neamţ, Suceava, Timiş, Vâlcea, Vrancea);

● Ruta mănăstirilor din zona Moldovei (judeţele Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui);

● Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României (judeţele Alba, Bihor, Covasna, Harghita, Maramureş, Mureş, Satu Mare, Sibiu);

● Ruta castrelor romane (judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Buzău, Caraş-Severin, Cluj, Dolj, Harghita, Hunedoara, Mehedinţi, Mureş, Olt, Prahova, Vâlcea)

● Ruta cetăţilor (judeţele Alba, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Caraş-Severin, Cluj, Contanţa, Covasna, Harghita, Mehedinţi, Mureş, Hunedoara, Sălaj);

● Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creşterii atractivităţii zonei – 8 obiective promovate (judeţul Tulcea);

● Ruta satelor cu arhitectură tradiţională (judeţele Alba, Argeş, Braşov, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureş, Mureş, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiş, Tulcea, Vrancea).

Citește și: Robert Fico se zbate „între viaţă şi moarte”. Premierul slovac va fi supus unei intervenţii medicale de urgenţă

Platforma multimedia are website www.romania-atractiva.ro și aplicație mobilă de travel, România Atractivă.

A fost lansată România Atractivă

Pentru program a fost dezvoltată în premieră o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi de circulaţie internaţională, în care este prezentată istoria fiecărui obiectiv cultural.

„Unică prin tipologia cuprinzătoare de conţinut video, foto, tururi virtuale, reconstrucţii 3D, animaţii, ghiduri audio, texte de prezentare, recenzii utilizatori, platforma are rolul de a furniza informaţii despre tematicile rutelor existente şi despre obiectivele incluse în aceste rute.

Astfel, aceasta aduce viitorul turist cât mai aproape de experienţele pe care le poate descoperi offline şi îl ajută în alegerea destinaţiilor de călătorie.

În platformă sunt introduse cele 275 de obiective turistice, iar materialele lor de prezentare au fost traduse în engleză, franceză, rromani şi o parte din ele în germană şi maghiară”, au transmis coordonatorii programului.

Cumulat au fost produse peste 5.800 de materiale, la care se adaugă 98 de planuri de revitalizare ce vor ajuta unele obiective să atragă interesul publicului şi să-şi găsească surse de autofinanţare.

Demersul iniţial de mapare şi dezvoltare de conţinut aferent celor 275 de obiective turistice, realizat în perioada 2023-2024 şi integrat în platforma multimedia, va fi completat, în etapa următoare a programului, de cel constituit de amplasarea infrastructurii rutiere de semnalizare a fiecărui obiectiv aflat pe cele 12 rute turistice culturale.

Citește și: Şoferiţa care a accidentat-o mortal pe Anastasia, judecată şi pentru ucidere din culpă

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Romania-atractiva.ro)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Via Transilvanica a apărut în lista anuală „World’s Greatest Places”

Via Transilvanica a apărut în lista anuală „World’s Greatest...

Filmul și cartea se întâlnesc la Boovie

Filmul și cartea se întâlnesc la Boovie, un festival...

Expoziția de pictură „La început a fost cuvântul”

Expoziția de pictură „La început a fost cuvântul” este deschisă...