CNAIR dă vina pe constructor pentru întârzierile la podul suspendat de la Brăila

Data:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat luni că lucrările de construcție a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila nu sunt finalizate, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%.

Compania dă vina pe constructorul italian pentru această situație.

“Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%. Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din  drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022”, a transmis CNAIR printr-un comunicat de presă.

Citește și: Forțele pro-ruse și grupările cleptocratice urmăresc căderea guvernării Maia Sandu

Procese între CNAIR și constructor

Comunicatul CNAIR vine după ce Curtea de Apel București a decis ca WeBuild, constructorul italian al podului suspendat de la Brăila, să primească din partea companiei de stat 28,8 milioane de lei, “reprezentând valoarea pierderilor și a profitului nerealizat”. Instanța a mai decis și că WeBuild este îndreptăţită să beneficieze de o extensie a perioadei de execuţie de 193 de zile.

Potrivit CNAIR, chiar și cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract, susțin reprezentanții CNAIR.

CNAIR a mai anunțat luni că între companie și constructorul WeBuild există 21 de dosare în instanță în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila”. 9 dintre dosare au fost câștigate de CNAIR (5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv), un dosar a fost pierdut definitiv de CNAIR, iar în celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.

Valoarea contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este de 2,375 miliarde lei cu TVA.

Lungimea podului suspendat este de 1.974 metri. Drumul principal Brăila – Jijila are o lungime de 19 kilometri, iar DN22 Smârdan – Măcin are 4,3 kilometri.

Contractul a fost semnat în 19 ianuarie 2018, iar termenul contractual de finalizare era 2021.

Citește și: Jumătate dintre elevi declară că în continuare li se cere fondul clasei. O treime spun că profesorii îi discriminează

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: CNAIR)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Firea și Ciolacu au mers în vizită electorală de 1 Mai cu lideri de sindicat | Club Feroviar

Firea și Ciolacu au mers în vizită electorală, de...

Autobuzele din Cluj-Napoca, dotate cu suporți pentru biciclete

Clujenii pot utiliza, începând de miercuri, suporții de biciclete...

Nouă cetăţeni români şi membri de familie au fost evacuaţi din Fâşia Gaza

Nouă cetăţeni români şi membri de familie au fost...

A început deszăpezirea Transfăgărăşanului. Drumul va fi deschis mai repede în acest an | VIDEO

A început deszăpezirea Transfăgărăşanului, drum care este posibil să...