Lanțul de erori care au dus la explozia de pe Autostrada Moldovei

Data:

Explozia produsă joi pe Autostrada Moldovei scoate la suprafață posibile erori în lanț atât ale constructorului cât și ale statului, prin CNAIR, beneficiarul lucrării. În dimineața zilei de joi, 21 septembrie, s-a produs cel mai grav accident de muncă pe un șantier de autostradă din România, accident în urma căruia patru persoane și-au pierdut viața, iar alte cinci au fost rănite.

Conform datelor oficiale, explozia s-a produs pe primul lot al Autostrăzii Focșani – Bacău unde lucrează grupul de firme UMB care aparține celui mai puternic constructor din România, Dorinel Umbrărescu. Până acum, CNAIR, Transgaz și proiectantul Consitrans au venit cu precizări publice, nu însă și UMB.

Lăudat deseori pentru viteza de pe șantiere, constructorul plătește acum tribut ritmului de lucru pe care l-a impus: intrare în șantier înainte de termen (posibil chiar și fără toate avizele), lucrări pe timp de noapte și, posibil, nerespectarea regulilor de siguranță în zona de protecție/siguranță a unui gazoduct.

Citește și Ce au găsit polițiștii la farmacistul-traficant de droguri: peste 2.500 de pastile de fentanil și 3.000 de pastile de morfină

– UMB lucra peste sau lângă magistrala de gaze. Imaginile publicate înainte de accident, dar și după explozie arată fără echivoc că s-au făcut lucrări la drum – terasamente în zona conductei. O asemenea lucrare se face după relocare, iar în zonă NU se organizează șantier la mai puțin de 20 de metri.

– CNAIR nu a răspuns la întrebări-cheie

La câteva ore de la explozie, CNAIR a venit cu precizări, dar nu răspunde clar cum a asigurat consultanța/supervizarea șantierului și de ce a permis lucrări în zona magistralei de gaz: „Antreprenorul, prin subcontractantul de specialitate, a depus la Transgaz Documentația Tehnică necesară relocării efective a conductei de gaz care intersectează autostrada.

Din informațiile pe care le avem până la această oră, antreprenorul Spedition UMB nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii”. Consultantul lucrării este tot CNAIR, prin DRDP Iași.

Supervizarea a fost condusă de Mugurel Laicu, consilier PSD Iași, până în luna mai a acestui an. UMB lucra noaptea și nu știm dacă dirigintele de șantier era prezent.

Mai multe, în Economedia.


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Economedia.ro
Economedia.ro
Economedia este site de știri și analize economice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

O stradă din Cluj-Napoca s-a prăbușit din cauza unei alunecări de teren

O stradă din Cluj-Napoca s-a prăbușit din cauza unei...

Preotul regizor Ciprian Mega s-a întâlnit cu Putin, la Moscova | Bihoreanul

Preotul regizor Ciprian Mega s-a întâlnit cu Putin, fiind...

Un nou lot din Autostrada Unirii, pregătit pentru licitație | Ziarul de Iași

Documentația lotului Leghin/Tg. Neamț-Pipirig, parte din A8, Autostrada Unirii,...