România riscă să piardă 300 de milioane de euro pentru calea ferată Braşov-Sighişoara

Data:

România riscă să piardă până la 300 de milioane de euro, a declarat marți comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Banii sunt pentru finanţarea căii ferate Braşov-Sighişoara, obţinuți în mecanismul financiar anterior pe Instrumentul Conectarea Europei (CEF). Pierderea ar fi cauzată de faptul că nu a făcut lucrări în ultimii circa 7 ani, informează Agerpres.

„Pot să vă spun că există posibilitatea, riscul, de a pierde până la 300 de milioane de euro din finanţarea pe Braşov-Sighişoara pe cale ferată, un proiect care a fost depus în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei în mecanismul financiar anterior, deci nu cel curent, iar acolo, din cauza faptului că nu s-au efectuat lucrări, este posibil ca acei bani să fie pierduţi.

Sunt două variante: ori se recunoaşte acest fapt, ori se mai fac măcar parţial anumite lucrări ca să nu se piardă în totalitate”, a declarat Vălean în cadrul unui briefing pentru jurnalişti români.

Potrivit Agerpres, Adina Vălean a precizat că, „din înţelegerea noastră”, nu s-au realizat lucrări în ultimii circa şapte ani la acest proiect.

„Am mai discutat despre defazarea proiectelor din Connecting Europe Facility, dar acum s-a ajuns la o limită, nu mai poate fi prelungită”, a mai spus comisarul european pentru transporturi.

Citește și: Cum își înghit cuvintele pro-rușii din Reni

România a accesat bani din bugetul competitiv.

Adina Vălean a remarcat totuşi faptul că România a accesat bani de la bugetul general competitiv al CEF, la care ţările membre au acces în afară de un buget garantat al lor, care pentru țara noastră este de 763 de milioane de euro.

„Trebuie să spun că, pentru prima dată de când există acest mecanism, România a accesat bani din bugetul competitiv.

Asta şi datorită faptului că m-am asigurat că experţii Comisiei sunt întotdeauna la dispoziţie. Şi acum vor avea, în noiembrie, o întâlnire cu cei de la Ministerul Transporturilor, pentru a trece din nou în revistă proiectele, a sprijini în pregătire şi în aplicarea acestor proiecte, tocmai pentru a avea a spori gradul de absorbţia al României”, a afirmat ea.

În primul apel de proiecte în cadrul acestui mecanism, România a luat 119 milioane de euro pentru trei proiecte, iar în al doilea call România a primit 559 milioane de euro. 

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Savantul din România cu șanse la Nobel. Este fizician

Savantul din România cu mari șanse la câștigarea Premiului...

Patronii stației GPL au depus plângere penală împotriva a trei comandanți ai pompierilor | Aktual24

Patronii stației GPL au depus plângere penală împotriva a...

De ce a fost condamnat Cătălin Hideg, patronul Sanimed. Motivarea instanței

De ce a fost condamnat Cătălin Hideg, patronul Sanimed...