ANAF, în umbra tehnologiei. Site-ul instituției suferă de nefuncționalitate cronică

Data:

ANAF, în umbra tehnologiei. Site-ul instituției suferă de nefuncționalitate cronică. În ultimele zile, contribuabilii care au încercat să acceseze site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au fost întâmpinați de un mesaj sec ce anunța că sistemul este nefuncțional.

Mesajul sec postat de administratori anunța de fiecare dată o „lucrare de mentenanță,” fără a oferi vreo informație despre intervalul de timp în care contribuabilii ar putea să își desfășoare activitățile obișnuite online. „Lucrare de mentenanță. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente. Vă mulțumim pentru înțelegere!” – așa suna anunțul postat de către administratorii site-ului.

Citește și Olguța Vasilescu învinsă de Corul Filarmonicii Craiova, după ce a încercat să-l desființeze

Aceasta nu este o noutate, iar incidența din ce în ce mai frecventă a unor astfel de situații devine o sursă majoră de frustrare și nerespectare a obligațiilor fiscale. Inclusiv cei care au avut răbdare să încerce în mod repetat au fost nevoiți să facă față unor blocaje ale sistemului, chiar și în cursul zilei de astăzi. La ora 16:20, site-ul era în continuare inaccesibil, dar, surprinzător sau nu, după aproximativ 15 minute, s-a întâmplat o minune digitală și sistemul a redevenit funcțional.

Aceste situații nu sunt doar simple neplăceri tehnice, ci reprezintă un semnal de alarmă cu privire la starea gravă a sistemului informatic al ANAF. Din cauza serverelor vechi și supraîncărcate, contribuabilii sunt adesea blocați în procesul de obținere a deciziilor de impunere sau altor documente esențiale. Mai mult, prevederile legislative privind informatizarea activității agenților economici întâmpină dificultăți tocmai din cauza echipamentelor învechite ale ANAF.

Citește și Iașul are doar 15% reciclare a deșeurilor. Un sistem care merge: sacii menajeri din Elveția

Cu toate acestea, pe site-ul ANAF sunt promovate cu fast diverse programe de informatizare. Anul 2024 este prezentat ca fiind crucial, cu planuri ambițioase de implementare a trei sisteme noi: e-Factura (factura electronică), e-Sigiliu (sigiliul electronic pentru urmărirea transporturilor rutiere) și raportările SAF-T (Standard Audit File for Tax, adică Fișierul Standard de Audit pentru Taxe). Aceste programe vor deveni obligatorii începând cu 2025, inclusiv pentru micii contribuabili. Citiți mai multe în Monitorul de Botoșani.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Monitorul de Botoșani
Monitorul de Botoșanihttp://www.monitorulbt.ro
Singurul ziar tipărit din județul Botoșani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related