O nouă specie de pasăre descoperită de cercetătorii din Iaşi

Data:

O nouă specie de pasăre descoperită de cercetătorii din Iaşi. Ea cuibărește în Peninsula Balcanică și Turcia, iar toamna migrează spre Africa sub-Sahariană pentru a-și petrece iarna.

Prezența acestei specii pe teritoriul României nu a fost atestată până în prezent, ceea ce ne determină să afirmăm că fauna României a devenit acum mai bogată cu o specie de pasăre.

Această descoperire sugerează, încă o dată, necesitatea existenței și păstrării intacte a zonelor protejate în România, acestea adăpostind cu siguranță multe specii de păsări, atât în perioadele de cuibărit, cât și pe parcursul migrației sau pe durata sezonului de iarnă. Studiile au demonstrat că sănătatea și stabilitatea unui habitat sunt cu atât mai ridicate cu cât numărul de specii din habitatul respectiv este mai mare și mai divers.

Citește și Accident sau neglijență? Cazul șocant al băieţelului de 6 ani din Oradea care a murit înjunghiat de sora lui de 7 ani

Astfel, este imperios necesar să cunoaștem cât mai bine speciile cu care împărțim planeta și relațiile dintre acestea”, a anunțat Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Frunzărița balcanică (Hippolais olivetorum) este o specie de talie mică (16 – 18 cm), deși în grupul frunzărițelor este cea mai mare din Europa. Este o specie dinamică, de culoare gri, cu partea ventrală de culoare alb, alb-murdar. Se hrănește cu insecte pe care le prinde în coronamentul arborilor și al tufișurilor.

spot_imgspot_img
Sebastian Oancea
În prezent, redactor-șef la publicația Vrancea24, corespondent G4 Media și editor la PRESShub, cu o experiență de peste 20 de ani în presa scrisă, radio și televiziune. Sebastian Oancea și-a început ucenicia la Ziarul de Vrancea. A fost corespondent la mai multe publicații și televiziuni naționale. Este singurul ziarist român menționat de două ori în Raportul de Stat al Statelor Unite ale Americii, în anii 2006, respectiv 2020, la capitolul Libertatea de exprimare. A fost cercetat de DIICOT pentru că a refuzat să dezvăluie sursa unor scurgeri de informații din NATO - MApN și a câștigat 5 procese intentate de fostul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul