PRESShub, prezent în catalogul european al celor mai transparente organizații media

Data:

PRESShub este prezent, din octombrie, în catalogul presei europene digitale creat în cadul Proiecului Oasis. Pentru a fi acceptat, PRESShub a îndeplinit 9 criterii importante, printre care cele privind independența editorială, conținutul original și care servește interesului public, transparența.

Oasis este un proiect de cercetare privind durabilitatea, gradul de inovație și impactul organizațiilor independente de știri exclusiv digitale din peste 40 de țări din Europa.

Scopul său este de a aduce o mai mare vizibilitate organizațiilor media digitale și de a descoperi noi perspective despre tendințele, oportunitățile și provocările din acest sector de piață în creștere.

Catalogul media („Media directory”) creat în cadrul Proiectului Oasis, în care se pot face căutări, include profiluri de organizații media digitale din peste 40 de țări din Europa.

Profilurile media incluse în catalog au fost analizate de o echipă de peste 30 de cercetători locali, care au evaluat fiecare organizație în funcție de criteriile proiectului și au intervievat liderii media pentru a colecta informațiile relevante.

Citește aici profiul PRESShub din „Media Directory”

PRESShub a îndeplinit 9 criterii importante de selecție

Proiectul de cercetare, la care au participat 60 de experți în media, a fost creat de către SembraMedia, Centrul European pentru Jurnalism (EJC), Forumul Global pentru Dezvoltare Media (GFMD), Media Centrul de Cercetare în Media și Jurnalism (MJRC), International Media Support (IMS) și Google News Initiative.

Pentru a fi inclusă în catalogul presei europene independente, o organzație media digitală, inclusiv PRESShub, trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  1. Exclusiv digital: Organizațiile trebuie să fie media native digitale, ceea ce înseamnă că au fost create online și că își publică tot (sau cel puțin majoritatea) conținutul într-un format digital.

2. Conținut original: Majoritatea conținutului trebuie să fie original și publicat de către organizația media, în oricare sau în toate limbile relevante pentru publicul (publicurile) pe care organizația îl (le) deservește.

Nu au fost incluse publicațiile care agregă, traduc sau curatoriază tot sau cea mai mare parte a conținutului lor din surse terțe sau servicii de informare.

3. Conținut care servește interesului public: Conținutul publicat trebuie să servească interesul public. Organizațiile pot acoperi o gamă largă de subiecte, inclusiv știri, sport, cultură, sănătate, opinii, afaceri și alte subiecte de interes pentru publicul lor. Conținutul poate fi partajat în orice format sau gen digital.

Conținutul de interes public informează publicul cu privire la aspectele care le modelează viața, fără a promova sau a servi un interes politic, comercial sau de facțiune. Conținutul de interes public este adesea recunoscut pentru că încurajează și informează dezbaterea publică și dialogul în întreaga societate, făcându-i pe cei aflați la putere să dea socoteală în interesul public. Conținutul de interes public tinde, de asemenea, să fie incluziv și divers; acesta pune în discuție și contestă normele sociale discriminatorii, stereotipurile și tabuurile.

4. Independent din punct de vedere editorial: Nu trebuie să existe terți care să finanțeze, să numească sau să controleze în mod direct sau indirect agenda editorială a publicației.

Nu au fost incluse organizațiile media care sunt deținute de corporații, entități guvernamentale sau entități religioase / bisericești care controlează agenda editorială.

5. Partizanat: organizațiile media incluse în catalogul presei europene trebuie să fie independente din punct de vedere editorial, indiferent de poziția ideologică. Nu au fost incluse acele instituții digitale care depind în totalitate de veniturile de la stat sau de la un partid politic.

6. Transparență: Pentru ca o organizație să fie inclusă în repertoriu, cercetătorii au impus ca criteriu clar să poată fi identificați fondatorii, proprietarii și directorii, iar numele acestora să fie inclus în profilul publicației.

Dacă un mijloc de informare nu are o pagină „despre” pe site-ul său web în care sunt publicate aceste nume, acest lucru nu înseamnă că nu este eligibil, atât timp cât este dispus să dezvăluie numele fondatorilor, proprietarilor și directorilor cu cercetătorul în timpul interviului.

Citește aici cine face parte din redacția PRESShub și ce publicații media fac parte din rețeaua PRESShub.

7. Structura întreprinderii: Sunt acceptate organizații în toate stările de constituire, inclusiv organizații cu scop lucrativ, non-profit și organizații hibride (care combină entități non-profit și cu scop lucrativ).

8. Bloguri și buletine informative: Proiectul Oasis ia în considerare doar blogurile sau buletinele de știri care produc conținut cu valoare jurnalistică și care servesc interesul public. De asemenea, solicită ca blogurile și buletinele de știri să fie publicate în mod regulat și să îndeplinească toate celelalte criterii.

9. Nativi din social media: Organizațiile media care publică doar pe rețelele sociale, cum ar fi cele de pe YouTube, Facebook, Instagram sau Twitter, pot fi incluse dacă împărtășesc știri și alt conținut original care servește interesului public și dacă îndeplinesc toate celelalte criterii ale noastre.

Ce înseamnă PRESShub

PRESShub a fost lansat în 2018, ca o platformă care își propune să restabilească demnitatea profesiei de jurnalist prin promovarea excelenței în jurnalism. Este o platformă de exprimare liberă a jurnaliştilor care aleg să se pună în serviciul public.

În același timp, PRESShub își propune să devină un centru de resurse pentru jurnaliști, un instrument care să contribuie la profesionalizarea comunității jurnalistice.

A coagulat inițial 20 de publicații, crescând la 38 de publicații independente locale și naționale în 2022. PRESShub este, astăzi, cea mai răspândită rețea de presă, acoperind peste 70% din teritoriul României.

De-a lungul anilor, PRESShub a beneficiat de o multitudine de granturi care i-au permis creșterea, de la o mare varietate de finanțatori. De la Comisia Europeană până la ambasade ale Lumii Libere, PRESShub a beneficiat de un grad ridicat de încredere, reușind să-și îndeplinească promisiunea: a readuce jurnalismul la poziția care îi revenea, ca un bun public esențial.

Atenția platformei noastre este îndreptată în special spre protecția drepturilor omului, în proiecte precum „Stop AT, The Human Trafficking Awareness Campaign” sau „Jurnaliştii împotriva crimei organizate”, anticorupție și bună guvernare, așa că am dedicat o întreagă categorie pe site numită Justiție, avem și o secțiune dedicată jurnalismului de investigație.

De asemenea, suntem preocupați de protecția democrației și suntem interesați să luptăm împotriva știrilor false, a propagandei și a manipulării prin intermediul mass-media și al rețelelor sociale. De-a lungul anilor, am avut proiecte precum „Fact not fake”, „The Lie Detector” sau „No Hate”.

PRESShub a dedicat o secțiune pentru românii din străinătate (Diaspora) și pentru a reconecta cu cei care au reușit în alte țări (proiectul „Connecto”).

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

În câțiva ani, semafoarele ar putea avea patru culori: verde, roșu, portocaliu și alb | Aktual24

Pe măsură ce mașinile și camioanele devin mai inteligente...

Urmăriți la nivel internațional, aduși în țară de polițiști

Urmăriți la nivel internațional, aduși în țară de polițiști...