Probleme cu grinzile de la poduri pe Autostrada Moldovei Ploiești – Buzău

Data:

Probleme cu grinzile de la poduri pe Autostrada Moldovei Ploiești – Buzău. CNAIR caută un expert tehnic pentru verificarea proiectului făcut de Consitrans și ce tipuri de grinzi poate folosi Pizzarotti – Retter la poduri / Expertiză la studiul geotehnic care a ratat „orezăria” de pe traseu.

CNAIR a scos la licitație o expertiză tehnică pentru primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău, contractele în execuție cu asocierile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni. Expertiza tehnică pentru proiectul tehnic (PT) și studiul geotehnic de pe Lotul 1 a fost lansată în licitație ca urmare a sesizărilor antreprenorului (Pizzarotti – Retter), care a reclamat că grinzile din beton precomprimat proiectate cu deschiderea de 40 de metri și înălțimea de 1,4 metri NU satisfac cerințele de rezistență impuse de normele în vigoare. De asemenea, asocierea italo-română a reclamat diferența între nivelul pânzei de apă freatică din șantier și cel prezentat în studiul geotehnic din 2020 și că materialul din gropile de împrumut este insuficient.

Citește și BREAKING Un tren de călători a luat foc în apropiere de Oradea. Călătorii s-au autoevacuat

Concret, CNAIR vrea să verifice proiectul tehnic predat de Consitrans, detaliile de execuție la podurile pe care le execută Pizzarotti – Retter și cum a ratat studiul geotehnic „orezăria” de pe cele două loturi, eroare pe care ministrul Grindeanu a semnalat-o chiar la verificările pe șantier. Dincolo de mobilizarea necorespunzătoare, problemele de arheologie, cu pânza de apă freatică la doar 60-70 centimetri adâncime și a gropilor de împrumut au făcut ca Pizzarotti să solicite și să primească de la CNAIR o extensie de 5 luni, din aprilie 2024 în septembrie 2024.  Pentru lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km), CNAIR menține termenul de finalizare aprilie 2024, dar la 20% execuție nu poate fi respectat.

Pentru mai multe poduri de pe A7 schema statică ar putea fi greșită, cu grinzi subdimensionate la trecerile peste autostradă și ar trebui recalculate. Mai multe citiți în Economedia.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Economedia.ro
Economedia.ro
Economedia este site de știri și analize economice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Ministrul rus de Externe: „Regimul de la Chișinău vrea să anexeze Moldova la România”

Ministrul rus de Externe: „Regimul de la Chișinău vrea...

Cum va “lovi” inteligenţa artificială în angajaţii din Educaţie, Administraţie, Agricultură

Cum va “lovi” inteligenţa artificială în angajaţii din Educaţie,...

Doi focșăneni au descoperit o adevărată comoară cu detectorul de metale – 150 de monede vechi

Doi focșăneni au descoperit o adevărată comoară cu detectorul...