Care sunt obligațiile companiei aeriene în cazul unui zbor întârziat

Data:

spot_img

Care sunt obligațiile companiei aeriene în condițiile în care sunt zboruri întârziate sau anulate.

Când vă planificați călătoriile, cu certitudine nu vă doriți zboruri anulate sau întârziate pentru că vă dă peste cap întreg programul călătoriei.

Pentru unii, un zbor întârziat sau anulat poate însemna mai puține ore de vacanță, dar pentru alții poate însemna ratarea unei întâlniri importante, a unui eveniment pe care îl așteptați cu nerăbdare sau chiar ultimele ore din viața unei persoane dragi.

Pentru protejarea pasagerilor, Uniunea Europeană a elaborat Regulamentul UE 261/2004 ce are menirea de a proteja drepturile călătorilor. Regulamentul specifică ce ar trebui să facă companiile aeriene pentru a se asigura că o persoană primește toată atenția și îngrijirea în cazul unui zbor întârziat, anulat, suprarezervat sau în alte cazuri similare.

Dacă ați fost într-o astfel de situație, acest articol vă va ajuta să vă dați seama cu ușurință dacă vă calificați pentru a solicita despagubire zbor intarziat, dar și cât vă datorează compania aeriană și cum puteți solicita drepturile aferente.

Citește și: Un ieșean a câștigat în instanță compensații de la Wizz Air pentru anularea unei curse

Care sunt obligațiile companiei aeriene față de pasageri

Compania aeriană are mai multe obligații față de pasageri în cazul unui zbor întârziat și ar trebui să fie respectate. Astfel, fiecare pasager trebuie să beneficieze de:

  • Dreptul de a fi informat cu privire la motivul pentru care zborul este întârziat.
  • Mâncare și băuturi (vouchere pentru mâncare și băutură).
  • Acces la apeluri telefonice și e-mailuri.
  • Cazare dacă zborul întârziat este peste noapte plus transferul între aeroport și hotel.

Ce zboruri intră sub incidența regulamentului UE?

Întrucât Regulamentul UE se aplică numai zborurilor care sunt într-un fel sau altul conectate la UE, numai pasagerii următoarelor zboruri pot face o cerere de despăgubire:

  • Zborul se desfășoară în interiorul UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de o companie aeriană din afara UE.
  • Zborul sosește în UE din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE.
  • Zborul pleacă din UE către o țară din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE sau din afara UE.

Cine are dreptul la compensații pentru întârzierea zborului?

Orice persoană al cărei zbor, care intră sub incidența Regulamentului UE, a fost întârziat mai mult de trei ore are dreptul de a solicita despăgubiri.

Dacă zborul a fost întârziat recent, veți avea dreptul să solicitați despăgubiri transportatorului aerian dacă aveți o rezervare confirmată pentru zborul în cauză și vi se aplică una dintre următoarele:

  • V-ați prezentat la check-in, la ora indicată în prealabil și în scris de către transportatorul aerian, operatorul de turism sau un agent de turism autorizat (dacă nu este indicată nicio oră cu cel puțin 45 de minute înainte de ora de plecare publicată)
  • Ați fost transferat de un transportator aerian sau operator de turism de la zborul pentru care a avut o rezervare la un alt zbor, indiferent de motiv.

Ce despăgubiri se pot acorda pentru zborul întârziat?

Despăgubirea pentru întârzierea unui zbor variază între 250 și 600 EUR per pasager. Suma depinde de distanța călătoriei, după cum urmează:

  • 250 EUR pentru zboruri mai scurte de 1500 km.
  • 400 EUR pentru zboruri între 1500 km și 3500 km. Dacă zborul a decolat și a ajuns în UE, aceasta este suma despăgubirii chiar și pentru zborurile de peste 3500 km.
  • 600 EUR pentru distanțe de peste 3500 km. Dacă întârzierea este cuprinsă între trei și patru ore, rambursarea ar putea fi redusă la jumătate în acest caz.

Rețineți că rambursarea va fi plătită în numerar, prin transfer bancar, ordine bancare sau cecuri bancare sau, cu acordul vostru, în vouchere de călătorie și/sau alte servicii.

Solicitarea despăgubirii poate fi depusă direct către compania aeriană sau prin intermediul unor companii specializate, cum ar fi https://aircashback.com/ro.

Care sunt „circumstanțe extraordinare” pentru întârzierea zborului?

Compania aeriană are dreptul să nu vă despăgubească dacă întârzierea a fost cauzată de „circumstanțe extraordinare”:

  • Vreme rea (adică: furtuni de zăpadă, furtuni de vânt, vizibilitate scăzută).
  • Greve ale personalului aeroportului și greve sindicale.
  • Lovituri de păsări.
  • Restricții ale traficului aerian (inclusiv închiderea pistelor).
  • Tulburări politice și civile.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(foto: freepik.com)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Licențierea sistemului de operare Windows in mediul de afaceri: Ce trebuie să știi

Licențierea sistemului de operare Windows in mediul de afaceri: Ce trebuie să știi

Cum verifici dacă izolația acoperișului tău este realizată corespunzător?

Cum verifici dacă izolația acoperișului tău este realizată corespunzător?

Aspecte de care sa tii cont atunci cand montezi o fereastra – Sfaturi pentru incepatori

Aspecte de care sa tii cont atunci cand montezi o fereastra - Sfaturi pentru incepatori

Top trei motive pentru achiziția echipamentelor refurbished

Top trei motive pentru achiziția echipamentelor refurbished