Covasna, un oraș care atrage zeci de mii de turiști anual, are una dintre cele mai urâte și distruse gări din România

Data:

Covasna are una dintre cele mai urâte și distruse gări din România. Gara dintr-un oraș turistic ar trebui să fie un loc cu totul special. Este o emblemă, o carte de vizită, o atracție turistică. Un loc unde ai un mic magazin de suveniruri, ai o cafenea, împrejurimi frumoase. O gară e locul plin de emoția revederii, a despărțirii, a sosirii într-un loc plin de promisiuni. Nu este și cazul gării Covasna, scrie Covasna45.ro.

Statisticile Primăriei arată că, în 2019, în jur de 60.000 de turiști – sau persoane venite la tratament – au intrat în acest oraș frumos. Orașul celor 1.000 de izvoare, al celebrului spital de Cardiologie, al mofetei și al aerului curat. A venit pandemia, cifrele au scăzut, dar încep să urce din nou. Cum ajung acești oameni în Covasna?

Pe vremuri, se ajungea cu trenul. Era linie directă de la București. Era chiar și „personalul”, de la Sfântu Gheorghe sau din Brașov. Trenuri destul de aglomerate. După Revoluție, numărul autoturismelor a crescut și oamenii au început să vină cu mașinile proprii, cu autocare sau microbuze. Problemele CFR, orele nepotrivite, întârzierile, condițiile lipsite de confort din vagoane au făcut ca „glasul roților de tren” să se audă tot mai discret în această zonă. În 2006, CFR a închiriat unei firme private linia Sfântu Gheorghe – Covasna – Târgu Secuiesc – Brețcu.

Citește și: Viitorul este al mașinilor electrice. În Norvegia parcarea e gratuită și au bandă specială

Azi, gara din Covasna pare părăsită, pentru că foarte puțini din cei 60.000 de turiști vin aici cu trenul. Dar sunt totuși câteva trenuri pe zi. Oamenii coboară pe un peron distrus, sunt întâmpinați de un cățel și văd o clădire ce pare decor de film comunist „E o problemă, într-adevăr, pentru că gara arată așa cum arată”, admite primarul Gyerő József.

A cui e gara? Și de ce arată așa rău? Am pus aceste întrebări la CFR. Ne-au răspuns: „Staţia CF Covasna se află pe secția de circulație Sfântu Gheorghe – Brețcu, care aparține infrastructurii feroviare neinteroperabile, fiind închiriată din anul 2006 de către gestionarul privat de infrastructură SC RC-CF TRANS SRL Brașov. Menționăm faptul că, LOCATARUL are obligația, în conformitate cu prevederile contractuale să mențină parametrii tehnici ai elementelor infrastructurii feroviare în starea de funcționare proiectată, inclusiv să întrețină și să repare elementele de infrastructură existente (peroane și clădiri) pe secția de circulație închiriată”, a răspuns CFR.

Continuarea, în Covasna45.ro

Citește și: Trump spune că ar încuraja Rusia să atace aliații NATO care plătesc prea puțin

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Covasna45.ro)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Romanian Creative Week Iași: „ia, pașaportul cultural românesc” | Ziarul de Iași

Romanian Creative Week Iași: „ia, pașaportul cultural românesc”. Miercuri,...

Destination Iași, alt „succes” tipic ieșean. Bani aruncați, proiect mort | ReporterIS

Încă un proiect făcut praf de cuplul Chirica &...

Cum a scăpat de arest adolescentul care a lovit cu o macetă un alt minor |  De Brăila

Cum a scăpat de arest adolescentul care a lovit...