Circulația feroviară din România, sub orice critică: o zi lumină de la Cluj la București

Data:

Circulația feroviară din România, sub orice critică: o zi lumină de la Cluj la București. O călătorie cu trenul între Cluj și București, pe o distanță mai mică de 500 de kilometri, durează circa zece ore. Distanțe similare sunt parcurse în doar câteva ore în țările europene.

O călătorie cu trenul între Cluj și București durează circa zece ore/Foto: CFR Infrastructură

O călătorie cu trenul între Cluj și București durează circa zece ore/Foto: CFR Infrastructură

Nu doar autostrăzile rămân o provocare pentru România. Și circulația feroviară a ajuns într-un moment critic. Astfel, dacă în Polonia călătoria între Varşovia şi Gdansk (327 km) durează între două ore şi jumătate şi trei ore şi jumătate, în România distanța dintre marile orașe, precum ruta Cluj-București, este parcursă în circa zece ore. În Austria sau Germania, trenurile circulă cu o viteză medie de 93-130 km/oră, de 2-3 ori mai repede decât cele din România.

Citește și Trofeul Campionatului Național de Robotică a ajuns la Focșani – câștigătorii vor merge în America, la Cupa Mondială

Situația circulației feroviare din România se înrăutățește de la un an la altul, contrar promisiunilor făcute de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar și de Guvernul PSD-PNL privind eficientizarea traficului. Astfel, spre exemplu, dacă în 2022 au fost modernizați puțin peste 13 km de căi ferate, în 2023 promisiunile CFR s-au spulberat: din 100 de km de cale ferată promiși să fie modernizați, s-a recepționat 0 kilometri.

Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în România a scăzut de la un an la altul. Dacă în 2021 erau modernizați 33,02 km, în 2022 doar 13,39 km de cale ferată au fost recepționați. În 2023, performanța negativă a ajuns la zero kilometri de cale ferată modernizați. De altfel, și calitatea serviciului de transport feroviar lasă mult de dorit, în condițiile în care o bună parte din garnitura de trenuri aparține secolului trecut. 

Nu e de mirare că o călătorie cu trenul pe ruta Berlin-Munchen (504 km) durează între patru şi cinci ore, cu o viteză medie a trenurilor între 100-126 km/oră, iar în România, pe rutele dintre marile orașe durata călătoriei este mult peste cea din ţările UE care au investit în infrastructura feroviară, dar şi în trenuri de mare viteză. Mai multe citiți în Monitorul de Cluj.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Monitorul de Cluj
Monitorul de Clujhttp://monitorulcj.ro
Monitorul de Cluj este cel mai important cotidian local din judetul Cluj, care apare in format tiparit si online din 1998. Ziarul tiparit apare in format standard 12 pagini, din care 4 color (luni-joi), si o editie de weekend (vineri-duminica). Continutul este preponderent comunitar (stiri si analize din domeniile administratie publica, sanatate, educatie), precum si pagini tematice (economie, mapamond, sport).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

O stradă din Cluj-Napoca s-a prăbușit din cauza unei alunecări de teren

O stradă din Cluj-Napoca s-a prăbușit din cauza unei...

Preotul regizor Ciprian Mega s-a întâlnit cu Putin, la Moscova | Bihoreanul

Preotul regizor Ciprian Mega s-a întâlnit cu Putin, fiind...

Un nou lot din Autostrada Unirii, pregătit pentru licitație | Ziarul de Iași

Documentația lotului Leghin/Tg. Neamț-Pipirig, parte din A8, Autostrada Unirii,...

Primarul Chirica promite iar „Tren metropolitan” la Iași | Ziarul de Iași

Primarul Chirica promite iar „Tren metropolitan” la Iași, proiect...